За да си добър в продажбите се иска нюх - няма значение колко висши образовани имаш или какво продаваш. Някои хора могат да продадат и най-обикновеното и ненужно нещо и то на милиони души, като дори ги накарат да се наредят на опашка.

Вижте класация на Business Insider на десетте най-добри продавачи в историята на бизнеса:

10. Наполеон Бараган

Основателят на 1-800-Mattress е бил сред първите, които използват номера 1-800 (за безплатно избиране от клиенти). Започнал да продава матраци на хората по телефона още през 70-те години.

Роден е в Еквадор, емигрира в Ню Йорк. През 1976 основава компанията с 2 000 долара на заем от жена си. Днес тя има приходи от 100 млн. долара на година.

9. Зиг Зиглар

Той е един от най-известните мотивационни оратори. Занимава се с обучение на кадри „продажби", изнася семинари по целия свят. Написал е над 48 книги.

8. Лари Елисън

Неговата компания Oracle от години е критикувана за това, че предлага „незаконно" ниски оферти на нови клиенти, за да ги открадне от конкурентите си. Известен е с това, че звъни на своите служители посред нощ и им задава конкретни въпроси, свързани с бизнеса. Казват, че е човек готов на всичко, за да спечели клиент.

За 2010 компанията има приходи от 26.82 млрд. долара.

7. Рон Попайл

Основателят на Ronco е един от първите, които започват да продават продукти чрез така наречените inromecials (платените клипове, в които се рекламира продукт) през 80-те години.

Неговата компания предлага домакински уреди, като специални ножове, миксери и др. повечето от които изобретени от тях. Той прави милиони с продажбата на подобни продукти с ниски цени.

Компанията обаче фалира през 2007.

6. Ерика Файднър

Файднър продава рояли и пиана. Тя продава музикални инструменти на стойност над 40 млн. долара, преди да се пенсионира преди няколко години.

5. Джо Жирар

Той е известен като най-добрият продавач на коли в следвоенния период,

Като малък обикалял къщите и увещавал хората да се абонират за Detroit Free Press. Така научил тънкостите на продажбите.

Той разбрал, че колкото повече къщи посети, толкова по-големи ще бъдат продажбите. Това бил ценен урок и когато по-късно започнал да продава коли.

За 15-те години след 1963 е продал повече от 13 000 автомобила Chevrolet, с което е записан в рекордите на Гинес. Имало ден, в който е продал 18 коли.

4. Дейл Карнеги

Карнеги е син на фермер и започнал кариерата си като продавал продукти на ранчиери.

Мести се в Ню Йорк и започва да води лекции, курсове и семинари по бизнес. Той е добър оратор и очарова масите.

През 1914 г. печели по 500 долара на седмица, което днес е еквивалентно на 10 000 долара.

Той променя спелинга на фамилията си, за да съвпадне с тази на Андрю Карнеги. Публикува много книги, един от най-известните му бестселъри е „How to Win Friends and Influence People".

3. Мери Кей Аш

Мери Кей Аш е известна бизнес дама от Далас.

През 1963 г. тя напуска работата си, защото мъж, когото тя е обучила е назначен на по-висша позиция от нея, с двойна на нейната заплата.

Тогава тя основава своя компания за козметика за жени, чиито продукти се продават от жена на жена, или познатите днес системи с дистрибутори.

2. Дейвид Огилви

Наричат британеца „Бащата на рекламата".

Той е създал някои култови рекламни кампании за Hathaway, Dove, Schweppes и Rolls-Royce. Той измисля слогана „Само Dove съдържа ¼ хидратантен крем".

През 1938 г. емигрира в САЩ. Започва кариерата си като продава готварски печки от врата на врата.

Бил толкова успешен, че компанията му го накрала на напише книга с инструкции за други продавачи. Сред най-ценните съвети в нея „Най-лошото нещо, което един продавач може да направи, е да допусне да е да бъде скучен. Колкото по-дълго ви случат, толкова повече ще научите за обекта си и ще спечелите повече и повече доверие."

1. Джон Патерсън

Основателят на National Cash Register Co е известен като маниак на тема ред.

Той е един от първите бизнесмени, които организират семинари за служителите си, на които ги учи как да продават. Неговата компания оформя план за продажби с конкретни етапи, като раздава на служителите подробен план за действие и таргети за покриване. Това днес е стандартна практика, но учудва, че той го е правил около 1900 година!