Успешните компании често разчитат на един-единствен продукт за най-големия дял от продажбите си.

Обикновено най-успешните продукти са с висок марджин на печалбата. Те най-често са лидери на пазара в своята област и се произведат в масови количества. Тези продукти са и силно обвързани с имиджа на марката.

Виж още: Най-ценните марки в света

От 24/7 Wall St изготвиха класация на най-доходоносните продукти в САЩ. Те са включили само корпорации, които имат един основен продукт, свързан с тяхната марка и носещ основните им приходи. Изключени са компаниите с оперативен марджин под 15%.

Ето и топ 7:

7. Моторите Harley-Davidson

Оперативен марджин: 17%

Приход от продукта: 4.1 млн. долара

Пазарен дял: 54.9%

Индустрия: мотоциклети

Компанията е на възраст над 100 години и има изградено стабилно име сред феновете на моторите.

Harley-Davidson е сред 100-те най-ценни марки в света, според класацията на Interbrand.

През 1983 година компанията основа клуба Harley Owners Group, който промотира продукта, както и събития, състезания и други инициативи, свързани с марката.

168 000, или 55% от всички нови мотори, регистрирани в САЩ миналата година, са Harley-Davidson.

Марката е разпознаваема и почитана в цял свят, има силна вълна последователи дори в Китай.

Приходите са скочили с 6.4% за миналата година от 4.9 до 5.3 млрд. долара.

6. Enfamil

Оперативен марджин: 24%

Приход от продукта: 2 млрд. долара

Пазарен дял: 40%

Индустрия: пакетирани храни и меса

Това е една от най-продаваните марки храна за деца в света.

Нетните продажби на компанията производител Mead Johnson за миналата година са 4.2 млрд. долара, като голяма част от тях се дължат на продуктите Enfamil. Компанията се разраства в света, като вече половината от приходите й идват от Азия.

5. Coca-Cola

Оперативен марджин: 24%

Приход от продукта: 13.7 млрд. долара

Пазарен дял: 42.4%

Индустрия: безалкохолни напитки

Общите приходи на Coca-Cola намаляха с 2.4% миналата година, тъй като потребителите в цял свят изменят предпочитанията си към напитки с по-малко захар. Компанията обаче остава твърд лидер на пазара.

Тя има 128-годишна история. През 1977 година е контролирала 36% от американския пазар, а днес този дял е нараснал до 42%.

Coca-Cola продава над 500 вида напитки в цял свят.

Компанията е третата най-скъпа марка в света, според Interbrand, като отстъпва само на Google и Apple.

4. Jack Daniel's

Оперативен марджин: 25%

Приход от продукта: 2 млрд. долара

Пазарен дял: 2.4% в САЩ

Индустрия: алкохол

Това е най-продаваното американско уиски. То е основният продукт на компанията Brown-Forman's и най-големият източник на ръст за нея.

За 2014 година компанията има продажби в размер на 3.9 млрд. долара.

3. Monster Energy

Оперативен марджин: 26%

Приход от продукта: 2.1 млрд. долара

Пазарен дял: 34.6%

Индустрия: безалкохолни напитки

Енергийната напитка е силно критикувана заради високото съдържание на кофеин в нея (равно на пет пъти на съдържанието в Coca-Cola).

Въпреки тази лоша реклама, приходите се увеличават стабилно всяка година. За миналата година ръстът е 9%.

2. Цигари Marlboro

Оперативен марджин: 32%

Приход от продукта: 18.7 млрд. долара

Пазарен дял: 40.3%

Индустрия: тютюневи изделия

Въпреки резкия спад на броя на пушачите в САЩ от 1960 година насам, цигарите Marlboro остават едни от най-доходните продукти на страната.

Компанията-майка Altria Group е продала около 130 млрд. пакета цигари миналата година, от които 111 млрд. са Marlboro, което е малък спад спрямо предишната година. Марката контролира 2/5 от пазара в САЩ.

Това са най-продаваните цигари в САЩ за 35-а година.

1. Телефоните iPhone

Оперативен марджин: 41%

Приход от продукта: 91.3 млрд. долара

Пазарен дял: 45%

Индустрия: технологии

45% от всички смартфони, продадени в САЩ миналата година, са били iPhone. Телефонът е основният източник на приходи на компанията.

За 2013 година нетните продажби на iPhone са на стойност 91.3 млрд. долара, което е 16% ръст спрямо 2012 година. През 2012 година ръстът спрямо 2011 година бе 70%.

Тази година Apple е най-ценната марка в света, според класацията на Interbrand.