Някои пътища съществуват от векове, докато други са известни със специфичните си инженерни характеристики.

От най-дългите, до най-натоварените и най-смъртоносните, ето и кои са най-забележителните пътища строени някога, подбрани от Business Insider:

Германските аутобани са най-бързите магистрали в света

Известни като най-бързите магистрали в света германските аутобани са магистрали специално и само за моторни превозни средства. Велосипеди, мотопеди, пешеходци и каквито и да било други превозни средства, които не могат да развият по-голяма скорост от 60 км/ч, нямат право да се движат по тях.

Национално координираната мрежа от магистрали в Германия е известна като Bundesautobahn (BAB). Въпреки че на 52% от магистралите в BAB няма ограничения за скоростта, препоръчителната скорост е 130 км/ч.

Тези магистрали биха могли да са най-бързите без официални ограничения за скоростта

Следните магистрали биха могли да се считат за най-бързите в света, тъй като там няма ограничения за скоростта.

Без ограничения за скоростта са магистралите в Непал, на остров Ман и щатите Утар Прадеш и Керала в Индия.

Big Dig е най-скъпият магистрален проект

Стойността на бостънската Big Dig, която през 1985 г. се е смятало, че ще достигне 2.8 млрд. долара, в крайна сметка скача значително до 14.8 млрд. долара и я прави най-скъпия магистрален проект в историята.

Строителството започва през 1991 г. като в процеса четирима работници умират, шофьор загива, след като е смазан от паднал бетонен панел.

Магистралната система е завършена през 2007 г.

Птят Юнгас е най-смъртоносният в света

Пътят Юнгас в Боливия, който е дълъг по-малко от 70 км и е едва три метра широк, взима живота на между 200 и 300 пътници всяка година.

Пътят криволичи из Андите и води от Ла Пaз до района Юнгас. Той е определен за на-опасният път в света от Inter American Development Bank през 1995 г.

Pan American e най-дългата магистрала в света

От 1923 г. се разработват планове за построяването на магистрала от Аляска до Чили.

Магистралата Pan American е най-дългата в света с дължина близо 25 700 км. Магистралната система преминава през 16 страни, в това число САЩ, Мексико, Канада, Коста Рика и Перу.

Магистрала 401 е най-натоварената в Северна Америка

Магистрала 401, известна още като Макдоналд-Картие, е най-натоварената в Северна Америка като около 420 000 превозни средства пътуват по различни части на магистралата всеки ден.

От завършването й през 60-те години на миналия век, магистралата обслужва пътуващите в южните, централните и източните части на Онтарио, Канада.

Магистралата Кейти е най-широката в света

С 26 платна в някои свои части щатската магистрала Кейти, известна още като Междущатски път 10, е най-широката в света. По нея преминават повече от 219 000 автомобила дневно.

В първоначалния си вид магистралата е завършена през 60-те години на миналия век, но впоследствие Междущатски път 10 продължава още 37 км. от мястото където се пресича с Междущатски път 610 до град Кейти в щата Тексакс.

Магистралата Каракорум е най-високият асфалтиран път в света

Магистралата Каракорум е най-високият асфалтиран път в света на надморска височина от 4 875 метра и преминава през три планински региона - Хималаите, Каракорум и Памир. Река Индус също преминава през някои части на пътя.

Магистралата е дълга 500 км и свързва китайския регион Ксинджан със столицата на Пакистан Исламабад.

През 1963 г., Пакистан и Китай подписват гранично споразумение за построяването на път, който ще е изгоден и за двете страни. През 1986 г. магистралата Каракорум официално е открита и свързва Китай с централноазиатски страни.

Хонконгският път Туен Мун е известен с това, че по него стават много катастрофи и че е обитаван от духове

Хонконгският път Туен Мун е известен с многото си катастрофи, които се смята, че се причиняват от духове.

Построен през 1977 г., за да свързва китайските региони Туен Мън и Цуен Уан високоскоростният път се смята, че е обитаван от духове, които причиняват катастрофи.

Тунелът Гуолян е път построен в планина от 13 селяни

В Китайската планина Тайхан има път дълъг 1.2 км, наречен тунела Гуолян, които е построен от местните селяни.

През 1972 г. 13 селяни започват работа по проекта за прокопаването на на път в планината, който да свързва селото им с външния свят. На 1 май 1977 г. пътят е отворен.

Четете Profit.bg и във Facebook