За богатите летенето с частен самолет отдавна е ежедневие и нещо, без което не могат. Всички знаем за най-скъпите и предпочитани коли, но и сред бизнесджетовете има най-култови, предпочитани и актуални модели. Кои са те, можете да видите от класацията на WirtschaftsWoche:

Десето място - Falcon F7X - 3500 полета месечно (ноември 2012 г.)

Този самолет е най-големият и бърз частен самолет на френската компания Dassault.

Девето място - Falcon 2000 - 3762 полета

Двумоторната машина принадлежи към класическите модели на компанията Dassault. Доставя се във варианти EX, LX, DX, MRA и S, които се различават по тяхната конфигурация.

Осмо място - Falcon 900 - 4006 полета

Най-популярният френски самолет е с три двигателя. Той е полетял за пръв път през 1987 година.

Седмо място - Hawker 700-800 - 4185 полета

Под крилото на американската компания Raytheon още през 60-те години започва създаването на двумоторен бизнес джет. След няколко подобрения, моделът става част от каталога на Hawker Beechcraft.

Шесто място - Super King Air 200 - 4557 полета

Ако трябва да бъдем точни Super King Air 200 не е джет, нотурбовитловата машина е една от най-популярните модели за частна авиация на компанията Hawker Beechcraft. В 21 държави машините дори се използват от военните.

Пето място - Global Express - 4617 полета

Тази серия може да прелети между 9630 и 14631 километра, в зависимост от версията.

Четвърто място - Gulfstream G400 - 4951 полета

Американският производител залага най-много на комфортно обзаведени кабини. Членовена правителството предпочитат тези скъпи джетове.

Трето място - Cessna Excel/XLS - 5090 полета

Почти 12 милиона долара струва такъв бизнесджет. Въпреки високата цена обаче са продадени над 500 екземпляра от 1994 година насам.

Второ място - Challenger 600/601/604 - 5156 полета

Първата версия на този частен самолет е от 1978 година. Оттогава той е един от най-популярните модели частни самолети – има само един, който е по-популярен.

Първо място - Gulfstream G500 - 6629 полета

Между 36 и 49 милиона щатски долара струват стандартните дизайни на американските джетове. Няма модел частен самолет, който да е летял по-често през ноември от този.