През 1960 г. населението на Китай бе 667 млн. души, или двойно повече от това на САЩ през 2010 г. Днес Китай има повече от 1.34 млрд. души население. Резултатът – китайският пазар се превърна във водещ за доста от компаниите по света.

Вижте най-популярните щатски марки в Китай, представени от 24/7 Wall St.

10. Apple

Пазарният дял на Apple, касаещ таблетите в Китай, е 51% по данни на iResearch. Основните конкуренти на компанията Samsung и Lenovo държат 13.8 и 9.8 на сто, респективно.

9. Starbucks

Данни на Euromonitor сочат, че Starbucks държи 70% от пазара в страната. През 2011 г. продажбите на кафе в Китай са на стойност 694 млн. долара. В момента Starbucks разполага с 450 заведения, като планира да отвори нови 1000.

8. Intel

Най-големият производител на чипове в света държи 14.9% от пазара в Китай. Само през 2010 г. продажбите на компанията в Китай възлизат на 20 млрд. долара, по данни на PwC. Основните конкуренти на Intel са Samsung и Hynix.

7. Procter & Gamble

Компанията обяви, че планира да инвестира 1 млрд. долара в Китай през идните 5 години. По данни от 2009 г. средният разход на човек от населението на Китай за продукти за косата е 1.79 долара на година. Procter & Gamble държи 55% дял от продажбите на всички продукти за коса в страната.

6. Coca Cola

Най-продаваният продукт на компанията в Китай е Sprite с пазарен дял от 26.9 на сто според Nielsen. Всичките продукти на Coca cola пък имат 61.5% пазарен дял, спрямо 29 на сто за Pepsi.

5. Nike

Продажбите на Nike за изминалата година се увеличиха двойно спрямо 2007 г. и достигнаха 2 млрд. долара. Основните конкуренти в сектора на спортните стоки са Adidas и местната компания Li Ning.

4. Boeing

Данни на Forbes сочат, че компанията държи 52% дял в Китай, като основните конкуренти са Airbus, Embraer и Bombardier. Очакванията на Boeing са през идните 20 г. авиационният пазар в Китай да се утрои, което ще доведе до търсенето на нови 5000 самолета.

3. Microsoft

Компанията е абсолютен монополист на пазара на операционните системи с 99.31 на сто по данни на Baidu Tongji. Това обаче не носи рекордните продажби на Microsoft, тъй като 80% от софтуерът в Китай е пиратски.

2. General Motors

Компанията държи 12.8% от пазара на автомобили в Китай. През изминалата година от GM за първи път в историята си обявиха, че продажбите им в Китай надвишават тези в САЩ.

1. KFC

Сензацията в Китай се казва KFC, като пазарният й дял днес възлиза на 40%, спрямо 16 на сто за McDonald's. Компанията отваря първия си ресторант през 1987 г. и оттогава до днес вече има 3200 заведения в 650 града.