Най-популярните щатски марки в Китай

1942
Най-популярните щатски марки в Китай

През 1960 г. населението на Китай бе 667 млн. души, или двойно повече от това на САЩ през 2010 г. Днес Китай има повече от 1.34 млрд. души население. Резултатът – китайският пазар се превърна във водещ за доста от компаниите по света.

Вижте най-популярните щатски марки в Китай, представени от 24/7 Wall St.

10. Apple

Пазарният дял на Apple, касаещ таблетите в Китай, е 51% по данни на iResearch. Основните конкуренти на компанията Samsung и Lenovo държат 13.8 и 9.8 на сто, респективно.

9. Starbucks

Данни на Euromonitor сочат, че Starbucks държи 70% от пазара в страната. През 2011 г. продажбите на кафе в Китай са на стойност 694 млн. долара. В момента Starbucks разполага с 450 заведения, като планира да отвори нови 1000.

8. Intel

Най-големият производител на чипове в света държи 14.9% от пазара в Китай. Само през 2010 г. продажбите на компанията в Китай възлизат на 20 млрд. долара, по данни на PwC. Основните конкуренти на Intel са Samsung и Hynix.

7. Procter & Gamble

Компанията обяви, че планира да инвестира 1 млрд. долара в Китай през идните 5 години. По данни от 2009 г. средният разход на човек от населението на Китай за продукти за косата е 1.79 долара на година. Procter & Gamble държи 55% дял от продажбите на всички продукти за коса в страната.

6. Coca Cola

Най-продаваният продукт на компанията в Китай е Sprite с пазарен дял от 26.9 на сто според Nielsen. Всичките продукти на Coca cola пък имат 61.5% пазарен дял, спрямо 29 на сто за Pepsi.

5. Nike

Продажбите на Nike за изминалата година се увеличиха двойно спрямо 2007 г. и достигнаха 2 млрд. долара. Основните конкуренти в сектора на спортните стоки са Adidas и местната компания Li Ning.

4. Boeing

Данни на Forbes сочат, че компанията държи 52% дял в Китай, като основните конкуренти са Airbus, Embraer и Bombardier. Очакванията на Boeing са през идните 20 г. авиационният пазар в Китай да се утрои, което ще доведе до търсенето на нови 5000 самолета.

3. Microsoft

Компанията е абсолютен монополист на пазара на операционните системи с 99.31 на сто по данни на Baidu Tongji. Това обаче не носи рекордните продажби на Microsoft, тъй като 80% от софтуерът в Китай е пиратски.

2. General Motors

Компанията държи 12.8% от пазара на автомобили в Китай. През изминалата година от GM за първи път в историята си обявиха, че продажбите им в Китай надвишават тези в САЩ.

1. KFC

Сензацията в Китай се казва KFC, като пазарният й дял днес възлиза на 40%, спрямо 16 на сто за McDonald's. Компанията отваря първия си ресторант през 1987 г. и оттогава до днес вече има 3200 заведения в 650 града.

Автор: Кристиян Костов

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Ahmadkadeer
# 0
20:05 | 11 May 2012
Unparalleled accuracy, unequivocal clarity, and udneniblae importance!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 678.650 0.00%
  • BGREIT 114.340 0.00%
  • BGTR30 542.970 0.00%
  • BGBX40 131.130 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1932 1.1933
  • GBP/USD 1.3527 1.3529
  • USD/JPY 112.2870 112.2990
  • USD/CHF 0.9703 0.9705
  • USD/CAD 1.2332 1.2334
  • AUD/USD 0.7961 0.7962
  • USD/BGN 1.6389 1.6392
Ask Bid
  • DOW JONES 22365.90 22369.90
  • S&P500 2502.11 2502.61
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5280.63 5282.63
  • DAX 12596.05 12598.05
  • FTSE 100 7306.31 7307.81
  • ПЕТРОЛ 50.62 50.67
  • ЗЛАТО 1292.52 1293.02
  • СРЕБРО 16.93 16.96

Видео