Най-поскъпналите луксозни стоки на 2015 г.

3607
Най-поскъпналите луксозни стоки на 2015 г.

Класическите автомобили и луксозните монети са запазили статута си на най-добре представящите се луксозни стоки през изминалата година, посочи нов доклад.

Колекционерските автомобили са повишили цената си със 17% през 2015 г., според Knight Frank Luxury Investment Index (KFLII), следящ представянето на теоретична кошница от луксозни активи.

„Осем от 25-те класически автомобила, продадени някога на стойност над 10 милиона долара, са реализирани през изминалата година“, се казва в доклада на KFLII.

Сред тях е и моделът Jaguar C-Type, спечелил 24-часовата надпревара на Льо Ман два пъти през 50-те години на миналия век. За него са платени цели 13.2 милиона долара през август на миналата година. 

Другите модели включват продажбата на най-скъпото Porsche (10.1 милиона долара) и модел на McLaren (за 13.75 милиона долара), коментират от Knight Frank.

Тревожен донякъде сигнал за инвеститорите е фактът, че ръстът в цените на тези автомобили се забавя. За сравнение година по-рано той е 25%. И все пак резултатът е изключителен, предвид на рекордно ниските лихви по депозитите в световен мащаб.

„Колекционерският пазар отговаря на спада на лихвите в световен мащаб и опасността от задаването на нова криза“, се казва в доклад на Historic Automobile Group International (HAGI).

Междувременно редките монети са поскъпнали с 13% през изминалата година, или с повече от 10-процентния им ръст, регистриран година по-рано.

Само в САЩ стойността на редките монети, сменили собственика си, е в размер на рекордните 4-5 милиарда долара, според прогнози на Stanley Gibbons Investment (SGI).

Една от най-забележителните продажби на монети през изминалата година е на 2000-годишна монета, продадена за сумата от 300 000 паунда.

По-рано през този месец пени, датиращо от 1933 година, едно от четирите произведени, е продадено за 72 000 паунда, или най-високата стойност, плащана за медна или бронзова монета, продавана на търг.

Часовниците и вината са следващият най-добре представящ се луксозен клас - с ръст от 5%. Те са следвани от поскъпването при бижутата и предметите на изкуството с 4%.

През май на миналата година е продадена творбата на Пикасо Women of Algiers за рекордната в историята стойност от 179 милиона долара.

Китайските керамични предмети на изкуството и цветните диаманти са регистрирали нулев ръст през изминалата година, докато античните мебели са отбелязали най-лошото си представяне в историята с понижение в цените от 6%.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg