Над 100 нови парфюма бяха представени през 2015 г., заедно с необходимите маркетингови бюджети, които да ги подкрепят. Въпреки че компаниите похарчиха около 20% от приходите си, за да рекламират последните си аромати, това не бе достатъчно, за да раздвижи нещата при най-продаваните парфюми.

Четири от петте най-продавани луксозни дамски парфюми през миналата година са създадени преди повече от десетилетие, в това число и 94-годишният Chanel No. 5, сочи нов доклад на A.T. Kearney.

Единственият парфюм, който влиза сред най-продаваните за 2015 г., е Daisy на Марк Джейкъбс, който бе пуснат на пазара през 2007 г. Челната петица се оформя от Coco Mademoiselle и Chance Eau Tendre, и двата на Chanel, и Light Blue на Dolce & Gabbana. Нито един от тези парфюми не е пуснат след 2003 г.

Сред петте най-продавани мъжки парфюми има малко по-голямо раздвижване, но като цяло в челото на класацията има относително постоянно присъствие на едни и същи имена. Armani Code и D&G Light Blue отново се присъединяват към най-продаваните парфюми след кратко отсъствие, докато трите най-популярни мъжки парфюма — Acqua di Gio, Polo Red и Bleu de Chanel — запазват позициите си. Polo Red е най-новият от тези парфюми, пуснат през 2013 г.

Едно от обясненията за силното влияние, което тези парфюми имат върху потребителите, е, че една трета от хората, които си купуват парфюми, са лоялни към съществуващи вече марки. От участвалите в проучването 844 души 34% са заявили, че целта на последната им покупка на парфюм е била, за да възстановят стария, който е свършил.

Мнозина от тези, които обичат да изпробват нови аромати, не са привлечени от тактиките за продажба на компаниите. Рекламите поставени близо до касите в магазините са на последно място по ефективност, заедно с вездесъщите промоутъри, които ви напръскват с най-различни аромати, според проучването A.T. Kearney.