Toyota остава най-скъпата автомобилна марка в света, след като бе оценена на 26.452 млрд. долара в тазгодишната класация на петстотинте най-скъпи бранда в света - The BrandFinance® Global 500.

Общо 19 автомобилни марки на обща стойност над 189 млрд. щатски долара намериха място сред топ 500-те.

Toyota зае 14-о място - на шест позиции пред следващият автомобил в класацията - Mercedes-Benz. Немската марка бе оценена на 20.789 млрд. и с 20-о място в общата класация успя да изпревари превъзхождащите го през 2009 г. брандове на Mitsubishi и BMW, които през тази година са съответно 21-ви с 20.473 млрд. долара оценка и 23-ти с 20.157 млрд. долара.

Peugeot и Citroën са автомобилните марки с най-голям възход тази година. С оценка 6.625 млрд. долара, Peugeot се изкачва 51 позиции до 141-во, а Citroën (4.456 млрд. щ. д.) - с цели 85 позиции до 223-то място.

Най-голям спад от 30 позиции до 224-то място бележи Fiat (4.447 млрд. щ. д.), а индийската Tata се утвърди като шестия най-скъп автобранд (15.085 млрд. щ. д.) след Honda (16.356 млрд. щ. д.).

Нй-много в The BrandFinance® Global 500 са японските автомобилни марки - шест на брой, докато немските са четири.

Автомобилните марки в The BrandFinance® Global 500

14. Toyota - 26.152 млрд. долара

20. Mercedes-Benz 20.798 млрд. долара

21. Mitsubishi 20.473 млрд. долара

23. BMW 20.157 млрд. долара

43. Honda 16.356 млрд. долара

50. Tata 15.085 млрд. долара

56. Nissan 13.705 млрд. долара

63. Volkswagen 12.705 млрд. долара

141. Peugeot 6.625 млрд. долара

223. Citroën 4.456 млрд. долара

224.Fiat 4.447 млрд. долара

228. HYUNDAI 4.376 млрд. долара

234. SUZUKI 4.320 млрд. долара

235.Chevrolet 4.314 млрд. долара

276. Audi 3.739 млрд. долара

372. Volvo 2.941 млрд. долара

373. Mazda 2.932 млрд. долара

395. KIA 2.788 млрд. долара

403. Rolls-Royce 2.720 млрд. долара

Източник: Insurance.bg