Компанията Brand Finance публикува годишната си класация Топ 500 на световните банкови брандове, която оценява финансовата стойност на банките с най-висока пазарна капитализация. Спрямо миналата година стойността на банковите брендове е нараснала със 139 млрд. долара, отчитат от там.

Съществени размествания имаше в челната тройка, в която британската HSBC, оценена като най-скъпата банка за 2010 г. отстъпи на най-голямата американска банка по активи Bank of America.

Миналогодишният лидер пропусна пред себе си още Wells Fargo, която се издигна от четърто на второ място.

А челната десетка изглежда така

1. Bank of America

Стойност: 30.619 млрд. долара

2. Wells Fargo

Стойност: 28.9 млрд. долара

3.HSBC

Стойност: 27.632 млрд. долара

4. Santander

Стойност: 26.150 млрд. долара

5. JP Morgan Chase

Стойност: 19.150 млрд. долара

6. Bradesco

Стойност: 18.678 млрд. долара

7. Barclays

Стойност: 17.358 млрд. долара

8. ICBC

Стойност: 17.194 млрд. долара

9. Citi

Стойност: 17.133 млрд. долара

10. Cina Contruction Bank

Стойност: 17.092 млрд. долара

Стойността на банковите брендове в класацията се определя от няколко съставляващи, сред които финансова история, разпознаваемост на бренда, авторитет и репутация, конкурентни преимущества, рейтинг, пазарна капитализация и т. н.

Стойността на бренда според експертите е измерител за успешността на една банка. Като всички други активи и тук стойността отразява и съотношението риск/доходност, коментират от компанията.