Кризата увеличи консумацията на алкохол в домашна обстановка за сметка на барове и ресторанти, сочат данни от петото издание на BrandZ Top 100.

Ето защо десетте най-скъпи бранда в бирената индустрия увеличиха стойността си с 10% спрямо предходната година.

Лидерските позиции в тази категория се държи от Bud Light и Budweiser, оценени на 8.153 и 7.838 млрд. долара, което представлява повишение от 22 и 18 на сто спрямо година по-рано.

Третата позиция за най-скъпа бирена марка в света се държи от Heineken (5.2 млрд. долара), следвана от Corona и Stella Artois.

Carlsberg и Skol, марка на AB InBev в Бразилия се нареждат 6-ти и 7-ми, а в топ 10 са още Miller Lite, Kronenbourg и Amstel.

Любопитен факт е, че най-високи продажби за 2009 г. са реализирали от Snow. Това е китайска марка бира, което обяснява и размера на продажбите й.