Търговците гледат да построят магазините си на такива улици и в такива сгради, че хората да ги забелязват. Колкото повече погледи привлича вашият магазин, толкова по-голям шанс за печалба ще имате.

Домейните са нещо като онлайн имоти и могат да бъдат ценен актив.

Вижте кои са най-скъпите адреси във виртуалното пространство:

Sex.com

Никоя дума не привлича вниманието на хората така, като тази и логично, домейнът sex.com е истинско съкровище.

Наскоро адресът щеше да бъде продаден на търг, с начална цена 1 млн. долара, но той се провали. Това обаче, най-вероятно, е само временно отлагане. Каква е цялата му история?

Според The Telegraph предприемач на име Гари Кремен пръв е купил sex.com през 1994, но година по-късно името му е отнето чрез, както той твърди, измама. Той води съдебни дела 5 години с цел да си върне правата върху него.

През 2006 г. той продава името за 14 млн. долара, което тогава е било рекордна сума. Предвиждаше се, че домейнът ще подобри този рекорд на търга, който бе отложен наскоро.

Дали си заслужава толкова пари? В пиковия си период, сайтът е генерирал приходи от 15 000 долара на ден.

Insure.com

Миналата година Insure.com продаде името и активите си на маркетинг компанията QuinStreet Inc за 16 млн. долара. Това е страхотен ръст спрямо цената, на която е бил продаден през 2001 г. - 1.6 млн. долара.

Beer.com

Явно сексът и застраховането са по-важни от бирата. През 2004 Бил Фишър, който притежава още домейните Guinness.com и Budweiser.com, продаде „бирата" на Interbrew за 7 млн. долара. В момента сайтът е търсачка за всичко, свързано с бирата.

Pizza.com

През 1994 софтуерният инженер Крис Кларк купил домейна за 20 долара, или цената на една обикновена пица. Той го държал повече от десет години и не предприел нищо до 2008 г., когато забелязал, че някои други сайтове се продават за милиони. Така той обявил домейна за продажба и получил доста предложения, от които се спрял на това за 2.6 млн. долара.

Porn.com

През 2007 Porn.com е купен от MXN Ltd за 9.5 млн. долара. Бихме проверили какво се предлага на този сайт днес, но не ни е позволено от служебния компютър.

Candy.com

Домейнът е купен за 3 млн. долара миналата година от G&J Holdings. Според компанията всеки месец има около 1 милион търсения на думата candy (бонбони) в интернет.

Business.com

През 1999 eCompanies купи домейна за 7.5 млн. долара. Няколко години по-късно журналисти попитали собственика на компанията, дали този домейн наистина струва толкова пари. Той отговорил, че в момента може би не, но след години да. Навремето това звучало прекалено оптимистично, но в крайна сметка, компанията продала домейна и разработения на него сайт за 350 млн. долара. Не е ясно точно колко от тях се дължат на името и колко на сайта, който бил доста известен.

CreditCards.com

През 2004 г. ClickSuccess - малка маркетингова компания от Остин, Тексас, купи правата за този домейн за 2.75 млн. долара. Собственикът на компанията тогава каза пред CNN, че е много въодушевен от покупката и че ако домейните бяха имоти, това би било като да купиш част от Парк Авеню в Ню Йорк. В момента сайтът е портал за новини за кредитни карти.

Seniors.com

През 2007 seniors.com (в превод - пенсионери.com) бе продаден за търг за 1.8 млн. долара. В момента това е сайт за запознанства за възрастни хора.

Poker.org

Този домейн бе купен от PokerCompany.com за 1 млн. долара. Това е най-скъпият .org сайт и струва доста повече от тези, завършващи на .com. Това не е странно, като се има предвид, че сайтовете .org са по принцип образователни или иначе казано - по-скучни.

Имена на държави

Не само имена на продукти се оказват доходни, някои имена на държави също се котират доста добре.

През 1999 Korea.com се продаде за 5 млн. долара, а Israel.com струваше 5.88 млн. долара през 2008. Изненада поднесе America.com. Той бе предложен на търг през 2008, като се очакваше да достигне стойност от 12 млн. долара и повече. Той обаче бе продаден за едва 1.71 млн. долара.

Големите провали

America.com не е единственият „неуспял" домейн. Някои домейни с важни имена се продават за скромни суми.

Blogging.com, например, се продаде за едва 135 000 долара, JewishDeli.com бе купен за някакви си 9 000 долара, а TelevisionShow.com за 35 000 долара.