Случва се, от време на време, някой автомобил да попадне в общественото полезрение и веднага да се превърне в класика. След години тези автомобили струват много когато се продават на търгове. Ето и кои са най-скъпите класически автомобили в света, според most-expensive.net:

Bugatti Type 57S от 1937 г.

Цена: 4.4 млн. долара

Когато роднините на починалия наскоро ексцентричен лекар Харолд Кар отварят гаража, който той им завещава, не са имали никаква идея какво да очакват. Естествено, те били чували, че вътре може да има автомобил Bugatti, но това си е било по-скоро някаква местна легенда. Оказва се, че в гаража наистина има Bugatti, а когато автомобилът излиза на търг през февруари 2009 г. за него са платени 3 417 500 евро, или 4.4 млн. долара по това време.

Бугати Bugatti Type 57S Atalante от 1937 г. първоначално е закупено от Ърл Хоу, месец след като напуска завода на Bugatti. За осемте години, в които Хоу е притежавал колата, той й слага нови брони, багажник на покрива и огледала за задно виждане. Един от следващите няколко собственика на автомобила добавят турбодвигател а Bugatti-то в крайна сметка се озовава при доктор Кар. Всички тези добавки и факта, че са произведени само 17 броя Type 57S правят тази кола доста скъпа.

Ferrari 250 GT California Spyder от 1961 г.

Цена: 10.8 млн. долара

Продадено на търг на RM Auctions и Sotheby's за автомобили Ferrari през май 2008 г. това Ferrari 250 GT е било собственост в продължение на 25 години на звездата от Великолепната седморка Джеймс Кобърн. През този период Кобърн пробвал способностите й срещу автомобилите на други авто ентусиасти като Стив Маккуин и Джеймс Гарнър.

Ferrari 250 Testa Rossa от 1957 г.

Цена: 12.4 млн. долара

Това е един от 24-те автомобила от този модел с отличителен дизайн от Carrozzeria Scaglietti. Моделът 250 TR е известен с това, че е печелил десет от 19 състезания, в които е участвал в периода 1958-1961 г.

Точно този автомобил TR е спечелил четвърто място в състезанието за 1000-те км. на Буенос Айрес през януари 1958 г. Тогавашният му собственик Пиеро Дрого го кара още веднъж в състезанието за голямата награда на Куба преди да го продаде на американеца Алън Конел, който участва в девет състезания, като се класира в повечето от тях на първо или второ място в своя клас. Автомобилът участва в още 12 състезания в периода 1960-1963 г., което го прави един от най-използваните в състезания автомобили Ferrari за всички времена.

Беше продаден на търг в Маранело, където е била централата на Carrozzeria Scaglietti, за впечатляващата сума от 9 020 000 евро.

Rolls-Royce Phantom II Continental „Звездата на Индия" от 1934 г.

Цена 13 млн. долара

Ханс-Гюнтер Зак, собственик на музея на Rolls-Royce в Германия, продава цялата си колекция, включително и най-скъпия модел „Звездата на Индия".

Този автомобил е един от произведените общо 281 от серията Continental Phantom II. Направен е за индийския махараджа на Раджкот. Една от особеностите му е, че една от седемте му двойки фарове се движи заедно със завъртането на волана. Отличителна черта на автомобила също така е уникалната комбинация на оранжев цвят с алуминии.

Звездата на Индия е предложена заедно с 24 други редки модели на Rolls-Royce и три автомобила Bentley. След търга автомобилът е обявен за продажба за 13 млн. долара, но офертата по-късно е изтеглена.

Bugatti Type 57S Atlantic от колекцията на д-р Питър Уилямсън

Цена: 30-40 млн. долара

Ако сте помислили, че моделът Bugatti Type 57S по-нагоре в класацията е скъп, тогава какво да кажем за този модел. Моделът Bugatti Type 57SC Atlantic е базиран на прототипа Aérolithe Electron Coupe.

Само четири автомобила Type 57SC Atlantic са били произведени като до днешно време са се запазили само два от тях. Модният гуру Ралф Лорън притежава едната от двете коли, докато другата е била собственост на покойния колекционер на Bugatti доктор Питър Уилямсън. Bugatti-то на Уилямсън е първият модел Atlantic, който е произведен и първоначално е бил собственост на Барон Филип де Ротшилд.

Вторият собственик на автомобила обаче прави прекалено много промени по него и се налага доктор Уилямсън да възстанови оригиналните му характеристики, след като го придобива за 59 000 долара през 1971 г. След смъртта на Уилямсън колата е продадена на неизвестен купувач за между 30 и 40 млн. долара.

Станете наш почитател във Facebook