Списание Forbes класира най-скъпите марки в спорта в четири категории - спортисти, компании, събития и отбори.

При отборите тази година Ню Йорк Янкис изпреварва Манчестър Юнайтед на челното място.

Въпреки всичките си проблеми през последните години и факта, че наскоро за първи път от 15 години изпадна от водещите 50 голфъри в света, Тайгър Уудс все още е марката с най-голяма стойност при спортистите.

Вижте и кои са най-скъпите марки при компаниите:

1. Nike

Стойност на марката: 15 млрд. долара.

В началото на 2012 г. Nike, която е лидер на пазара за спортно обувки с 38-процентен дял, ще замени Reebok като лицензирания производител на спортно облекло за НФЛ. Договорът е за пет години.

2. ESPN

Стойност на марката: 11.5 млрд. долара

ESPN е генерирала над 4 млрд. долара оперативна печалба през 2010 г. а средната месечна такса на потребител на телевизионната компания е нараснала с близо 40% през последните 4 години и в момента е 4.08 долара. Това е и най-високата такса сред всички основни кабелни канали в САЩ.

3. Adidas

Стойност на марката: 5.0 млрд. долара

През 2010 г. Adidas обличаше официално над 200 спортисти и 12 отбора като спонсор на Световното първенство по футбол в ЮАР. Шампионатът генерира общо 26 милиарда души телевизионна зрители.

4. Sky Sports

Стойност на марката: 3.0 млрд. долара

Компанията добави правата за излъчването на живо на Formula 1 от 2012 до 2018 г. във Великобритания към тежкия си арсенал от спортни събития. Германското й подразделение за платена телевизия дава право на потребителите си да гледат предаванията на мобилните си телефоните и лаптопи в опит да увеличи броя им на най-големия телевизионен пазар в Европа.

5. Gatorade

Стойност на марката: 2.5 млрд. долара

Продажбите на спортните напитки на Gatorade нарастват с 15% през 2010 г. благодарение на новата G-серия, но конкуренцията от страна на компании като Powerade намали пазарния й дял до 71%, в сравнение с 80% преди 5 години. Пазарът на спортни напитки се оценява на 6.7 млрд. долара 80%.

6. Reebok

Пазарна стойност: 1.5 млрд. долара

Марката Reebok поевтинява с 500 млн. долара в сравнение с 2010 г., след като компанията в момента има само 1.6% дял пазара на спортни обувки в САЩ, който се оценява на 2.4 млрд. долара. Nike държи 93% от пазара.

7. Under Armour

Стойност на марката: 1.0 млрд. долара

Марката се очаква да отчете приходи в размер на 1.4 млрд. долара през 2011 г., което ще представлява ръст от 34% в сравнение с предходната година. Оперативната печалба пък се очаква да бъде поне 155 млн. долара, или с 38% повече от 2010 г.

8. EA Sports

Стойност на марката: 625 млн. долара

EA Sports има 27 игри, от които са продадени над 1 млн. броя през 2010 г. и пет заглавия, от които са продадени по над 4 млн. броя (FIFA 10, Madden NFL 10, Need for Speed SHIFT).

9. YES Network

Стойност на марката: 600 млн. долара

Най-гледаната регионална спортна телевизия в САЩ в последните осем години може да се похвали с втората най-висока месечна такса на потребител (2.80 долара) като пред нея е само ESPN.

10. MSG

Стойност на марката: 500 млн. долара

MSG Network предава над 400 събития на живо годишно и е печелила повече Еми награди за щата Ню Йорк през последните четири години, от която и да е друга мрежа в региона.

Още любопитни новини във Facebook