Google е най-скъпата марка в света, става ясно от класация на BrandFinance за месец септември.

Стойността на марката на търсачката е 48.278 млрд. долара, спрямо 44.294 млрд. долара през януари 2011 г.

Втората позиция се заема от Apple, чиято марка вече е оценена от консултантската компания на 39.3 млрд. долара, или близо 10 млрд. долара повече от началото на годината.

Трета и четвърта позиция се заемат отново от технологични компании - Microsoft и IBM. Любопитно е да отбележим, че за първи път Apple се нарежда преди Microsoft.

Челни позиции заемат още Wal Mart и Vodafone, следвани от General Electric и Toyota. В топ 10 попадат още AT&T и HSBC, докато Coca Coca се нарежда на 11-то място.

17-та позиция в класация се заема от McDonald's, а Pepsi и Nike са подредени респективно на 25 и 28-мо място.

Общо 81 марки в света са оценени на повече от 10 млрд. долара, докато подредената под номер 100 Directv е с оценка от 8.5 млрд. долара.

Методът, използван от консултантската компания Brand Finance при изготвянето годишната класация на най-скъпите марки в света, включва определянето на нетната стойност в момента на очакваните парични потоци в бъдеще.

Посетете и нашата Фейсбук страница