Легендарното лого на Apple се превърна в култов символ за технологичните почитатели по света. Сега, за втора поредна година, базираната в Купертин, Калифорния компания бе обявена за най-скъпата марка в света.

Марката Apple се оценява на 119 млрд. долара - или повече от БВП на Кипър, Кения и Естония взети заедно, според най-новата класация на най-скъпите марки на Interbrand.

Стойността на марката Apple се е повишила с 21% само за 12 месеца. Популярното лого на компанията е създадено през 1977 г.

Второто място в класацията на най-скъпите марки се заема от Google, чиято стойност се е повишила с 15% до 107 млрд. долара.

Челната тройка се оформя от Coca-Cola, чиято марка е увеличила стойността си с 3% до 81.5 млрд. долара.

Веднага след това се нареждат марките IBM, която се оценява на 72.2 млрд. долара, и Microsoft - 45.5 млрд. долара.

Местата в челната десетка на класацията се попълват от General Electric (45.48 млрд. долара), Samsung (45.46 млрд. долара), Toyota (42.39 млрд. долара), McDonald's (42.25 млрд. долара) и Mercedes-Benz (34.33 млрд. долара).

Най-поскъпналата марка през изминалата година е Facebook, чиято стойност се е увеличила с 86% до 14.3 млрд. долара.

В челната 30-ица на компанията най-поскъпналата марка е Amazon, която заема 15-а позиция в класацията. Марката е добавила 25% към стойността си в последните 12 месеца до 29.4 млрд. долара.

От Interbrand изчисляват стойността на дадена марка по три основни критерия – финансови резултати на компанията, роля на марката при взимане на потребителско решение, както и потенциал на марката за определяне на висока цена.

Nokia е сред компаниите, чиито марки понасят сериозен удар през изминалата година, като тя пада в класацията от 57-о до 98-о място със стойност от 4.1 млрд. долара.

Китайската компания Huawei влиза в първите 100 за първи път под номер 94, като стойността на марката е оценена на 4.3 млрд. долара.