За четвърта поредна година Apple зае първо място в класацията на най-скъпите марки в света в подреждането на Interbrand.

Ранглистата за 2016 г. сочи, че технологичният бранд е оценен на 178 млрд. долара, или с 5% повече спрямо година по-рано. Второто място се заема от Google със 133 млрд. долара, а трета се нарежда Coca Cola със 73 млрд. долара.

Топ 5 се допълва от Microsoft и Toyota, чиито оценки възлизат на респективно 72.7 млрд. долара и 53.5 млрд. долара.

Сред десетте най-скъпи марки в света попадат още IBM, Samsung, Amazon, Mercedes и General Electric.

Най-силен ръст в оценката си спрямо година по-рано прави Facebook. Социалната мрежа вече се нарежда на 15-а позиция, а оценката се повишава с 48%, до 32.59 млрд. долара.

Сериозен ръст бележат още от Amazon (33%), Lego (25%), Nissan (22%), Adobe (21%) и др.

В топ 10 попадат само три компании, които не са американски – японската автомобилна марка Toyota, южнокорейската Samsung и немската Mercedes.

Между 11-а и 20-а позиция са още BMW, McDonald's, Disney, Intel, Facebook, Cisco, Oracle, Nike, Louis Vuitton и H&M.

Pepsi се нарежда на 23-о място, а IKEA е три места по-надолу. Zara, собственост на Inditex, притежавана от втория най-богат човек в света Амансио Ортега, е класирана на 27-а позиция, а Ebay и Nescafe са съответно на 32 и 36-о място. Немският производител на автомобили Porsche е 50-и.

Дебют в класацията на топ 100 на най-скъпите марки в света прави Tesla, която заема последното място. Новите две компании, произлезли от разделението на Hewlett-Packard, също са за първи път в листата – съответно под 44-о и 48-о място.