От изданието 24/7 Wall St. са направили преглед на логата на компаниите от класацията Fortune 500, за да установят кои са 10-те най-стари лога на компании в САЩ, които се използват и до днес.

В класацията са включени компании, които развиват дейност поне от 1900 г. насам. Изискванията към логото са, че то трябва да е най-малко на 100 години и съдържанието му не може да е сериозно променяно.

Ето и кои са 10-те най-стари лога на компании в САЩ:

10. DuPont

Логото е използвано за първи път през 1907 г.
Компанията е основана през 1802 г.
Годишни приходи - 39.5 млрд. долара
Химическа индустрия

След като е основана като производител на експлозиви през 1802 г. E.I. du Pont de Nemours & Co. Успява да установи монопол в производството на барут в първите 100 години от съществуването си. Днес сред продуктите на DuPont са Kevlar и Teflo. Отличителният овален дизайн на логото на компанията е представен през 1907 г. Преди 1948 г. размерите на овала не са били стандартизирани, поради което логото е имало много вариации.

9. Sherwin-Williams

Логото е използвано за първи път през 1905 г.
Компанията е основана през 1866 г.
Годишни приходи - 9.5 млрд. долара
Химическа индустрия

Логото на Sherwin-Williams “Покрий Земята”, което изобразява кутия боя, изливаща се върху земното кълбо, е създадено през 90-те години на 19-и в. от Джордж Форд. Въпреки че първоначално около логото имало опасения, генералният мениджър Уолтър Котингам смятал, че то представлява дръзко изображение на бързо разрастваща се компания. До 1905 г. “Покрий Земята” вече става официалното лого на компанията. Днес Sherwin-Williams Co. е най-големият производител на боя в САЩ. Приходите на компанията възлизат на 9.5 млрд. долара през 2012 г.

8. Goodyear

Логото е използвано за първи път през 1901 г.
Компанията е основана през 1898 г.
Годишни приходи - 21.0 млрд. долара

Goodyear Tire & Rubber Co. е основана през 1898 г. на името на Чарлз Гудиър, човекът, който открива вулканизацията. Компанията произвежда гуми за велосипеди и коли и до 1916 г. става най-голямата компания за гуми в света. През 1900 г. компанията решава, че иска да се отличава и въвежда логото на крак с крила. Идеята идва от римския бог Меркурий, който имал крака с криле. Първата реклама с новото лого се появява през 1901 г. Компанията е известна и със своите цепелини. Goodyear разполага с такива от 1925 г.

7. General Electric

Логото е използвано за първи път през 1900 г.
Компанията е основана през 1892 г
Годишни приходи - 146.9 млрд. долара

Търговската марка на General Electric Co. е регистрирана през 1900 г. като монограм с буквите GE в сив кръг. Шрифтът на монограмните букви е използван за първи път през 1892 г. когато Edison General Electric Company и Thomson-Houston Company се сливат. Днес GE е една от най-разпознаваемите марки в света, продавайки всичко от финансови услуги до електрически крушки и самолетни двигатели.

6. Campbell Soup

Логото е използвнао за първи път през 1898 г.
Компанията е основана за първи път през 1869 г.
Годишни приходи - 7.7 млрд. долара

Campbell Soup Co. е основана през 1869 г. от Джоузеф Кембъл и Ейбрахам Андресън, който по-късно напуска компанията. Първият етикет сложен на кутия с марката Campbell Soup през 1897 г. в бил в оранжево и синьо. Цветовете са сменени на червено и бяло през 1898 г. след служител на компанията забелязва цветовете на спортния отбор на университета Корнел и предлага промяната. Компанията добавя “soup” към официалното си име чак през 1922 г., а започва да се търгува на борсата през 1954 г. Логото на компанията е обезсмъртено в поредица творби на Анди Уорхол през 1962 г.

5. Prudential

Логото е използвано за първи път през 1896 г.
Компанията е основана през 1875 г
Годишни приходи - 84.8 млрд. долара
Животозастраховане

Prudential използва логото “Скалата на Гибралтар” за първи път в реклама през 1896 г. Компанията е основана като Prudential Friendly Society през 1876 г. от Джон Феърфийлд Драйдън, който бил застрахователен агент. Днес Prudential Financial Inc. предлага най-различни услуги в застраховането и управлението на активи.

4. Union Pacific

Логото е използвано за първи път през 1888 г.
Компанията е основана през 1862 г.
Годишни приходи - 20.9 млрд. долара
Железопътен транспорт

Union Pacific Corp. използва щит за свое лого от 1887 г., а цветовете от американското знаме влизат в употреба година по-късно. Компанията променя за кратко формата на щита през 1962 г., но 10 месеца след това се отказва от идеята. От тогава Union Pacific използва щита в червено, бяло и синьо като свое лого. Union Pacific има няколко конкуренти, но най-големият от тях е притежаваната от Уорън Бъфет BNSF Railway.

3. Johnson & Johnson

Логото е използвано за първи път през 1886 г.
Компанията е основана през 1886 г.
Годишни приходи - 67.2 млрд. долара

Johnson & Johnson е основана през 1886 г. от Робърд Ууд Джонсън и двамата му братя. До 1890 г. компанията вече доставя стерилни хирургически материали из цялата страна. Логото наподобява подписа на Джеймс Ууд Джонсън. От 1887 г. компанията често е използвала и червен кръст върху продуктите си. През 2007 г. Johnson & Johnson заведе дело срещу американския Червен Кръст заради нарушаване на търговската марка, но изгуби делото.

2. Coca-Cola

Логото е използвано за първи път през 1886 г.
Компанията е основана през 1886 г.
Годишни приходи - 48.0 млрд. долара

През 1886 г. аптекарят Джон Пембертън започва да продава Coca-Cola в Атланта. Малко след това компанията представя известното в цял свят сега лого. От тогава Coca-Cola Co. е направила няколко промени в логото, добавяйки през 1969 “динамичната панделка”, която подчертава буквите. В своя класация от 2012 г. Interbrand определи Coca-Cola като най-скъпата марка в света със стойност от 77.8 млрд. долара.

1. Deere

Логото е използвано за първи път през 1876 г.
Компанията е основана през 1837 г.
Годишни приходи - 36.2 млрд. долара

Търговската марка на Deere & Company, която представлява изображение на елен, който прескача дънер е регистрирана през 1876 г., но компанията започва да я използва три години преди това. През годините логото е претърпяло някои промени. Първият елен е бил вид, който по принцип се среща в Африка, докато в настоящото лого е използван Северноамерикански белоопашат елен. Оригиналното лого е било черно-бяло с надпис “John Deere” над елена, докато в момента цветовете са зелено и жълто, а надписът е под елена. Дънерът също така вече не е част от логото. Днес компанията произвежда най-различни машини от трактори, през дизелови двигатели и косачки.