През тази година класацията на Fortune на най-влиятелните бизнесдами на Америка се оказа изключително обновена. Сред 50-те дами от бизнес елита на САЩ има осем нови лица и... изненада, нова най-влиятелна дама.

10. Шерилин Макой

Вицепрезидент на Johnson & Johnson

Място през миналата година: 12

Възраст: 52

Тя ръководи 60 000 служители, а фактът, че бе назначена от Бил Уелдън за негов вицепрезидент подхрани слуховете, че това е следващи ят шеф на козметичния гигант.

9. Мег Уитман

Главен изпълнителен директор и президент на Hewlett-Packard

Място през миналата година: Няма

Възраст: 55

В края на септември загубилата кандидат-губернаторка на Калифорния беше обявена за главен изпълнителен директор на HP, най-голямата технологична компания на Америка по приходи. Предстои да се види дали тя може да наложи производителя на компютърния пазар и да въведе ред в нефункциониращия съвет на директорите.

8. Урсула Бърнс

Председател и главен изпълнителен директор на Xerox

Място през миналата година: 9

Възраст: 53

Миналата година тя завърши най-голямата сделка на компанията - 6.4 млрд. долара за придобиването на Affiliated Computer Service, които помогнаха за ръст на печалбите печалбите 25%. Сделката показа ясната стратегия на Бърнс да развива Xerox с ориентация към сектора на услугите.

7. Джини Ромети

Изпълнителен директор по продажби, маркетинг и стратегия на IBM

Място през миналата година: 8

Възраст: 54

30-годишна ветеранка в IBM, тя е сочена един от двамата най-вероятни кандидати за изпълнителен директор на IBM след оттеглянето на Сам Палмисано.

6. Андреа Юнг

Председател и главен изпълнителен директор на Avon Products

Място през миналата година: 5

Възраст: 53

Докато Avon отбелязва своята 125-а годишнина, продажбите са се увеличили до почти 11 млрд. долара, а инвестиции в чужбина са се изплатили с двуцифрен ръст на продажбите в повечето региони. Юнг, която управлява компанията от 12 години, е най-дългогодишната ръководителка на компания от Fortune 500, заедно с бившите шефове на Apple и GE.

5. Ангела Брадли

Председател, президент и главен изпълнителен директор на Wellpoint

Място през миналата година:4

Възраст: 51

Брадли достигна немислимото- с 34 милиона членове, здравният застраховател WellPoint държи здравните застраховки на една девета от американците. Нейното предизвикателство: превръщането на ръста на клиентите в по-високи печалби.

4. Елън Кулман

Председател и главен изпълнителен директор на DuPont

Място през миналата година: 7

Възраст: 55

През май тя завърши най-големия си проект с придобиването за 6.4 млрд. долара на производителя на хранителни добавки Danisco, с което насочи химическата компания към храненето. Обратът на DuPont предизвика шок на фондовия пазар: акциите на компанията си върнаха 99% от цената срещу 37%, когато Кулман зае поста през 2009 г.

3. Патриша Уорц

Председател, главен изпълнителен директор и президент на Archer Daniels Midland

Място през миналата година: 3

Възраст: 58

Производителят на селскостопански стоки като семена, царевица и пшеница, повиши продажбите си през фискалната 2011-а, благодарение на нарасналото търсене. Бившата счетоводителка и изпълнителен директор на петролна компания тласна Archer Daniels Midland към развиващите се региони като Южна Америка, с планове да построи завод за биодизел в Бразилия и съоръжение за соя в Парагвай.

2. Индра Нои

Изпълнителен директор и председател на PepsiCo.

Място през миналата година: 1

Възраст: 55

През тази година PepsiCo направи нови стъпки, за да пробие в бизнеса с храненето, в който компанията се опитва да нарасне до 30 млрд. долара през 2020 г. от около $ 10 млрд. през 2010 г. Същевременно Нои е критикувана за липса на внимание към пазара на безалкохолни напитки в Северна Америка, на който Pepsi губи пазарен дял спрямо основния си конкурент Coca Cola.

1. Ирене Розенфелд

Председател и главен изпълнителен директор на Kraft Foods

Място през миналата година: 2

Възраст: 58

Розенфелд вдигна голям шум през тази година с решението си да раздели Kraft на две компании, коренно противоположно на предишната й стратегия на експанзия чрез придобивания (като за 2010 г. покупката на Cadbury).