Международната консултантска компания Interbrands публикува тазгодишната си класация на петдесетте най-добри зелени марки в света.

В основата на подреждането стои класацията на най-добрите марки в света за 2010 г., изготвена от консултантската компания, тъй като тези марки имат глобално присъствие и история да създават стойност за акционерите.

Методологията, по която е направена оценката, е разработена от Deloitte, а за съставянето на класацията са разгледани показателите на над 3 000 компании.

Най-общо казано екологичното представяне на марките е оценявано по 82 критерия в шест основни насоки - управление, дейност, транспорт и логистика, продукти и услуги, дистрибуционна мрежа и участие на акционерите.

Според класацията на Interbrands най-зелената марка в света е Toyota. Според авторите на класацията японската компания има силно присъствие по отношение на екологично устойчивото представяне и възприятието му от страна на потребителите. Това възприятие до голяма степен се дължи на популярната марка Prius, която е синоним на хибриден автомобил.

На второ място се нарежда щатския диверсифициран конгломерат 3M, а челната тройка се оформя от германския концерн Siemems.

Класирани на четвърто и пето място са щатските компании Johnson & Johnson и Hewlett-Packard.

Шестото място е за германския автопроизводител Volskwagen, следван от щатския технологичен гигант Cisco.

Челната десетка на най-зелените марки в света се оформя от Panasonic.

Така САЩ може да се похвали с общо пет от десетте най-зелени марки в света, следвана от Япония, която има три. Германия е третата държава с представители в челната десетка в лицето на Siemens и Volkswagen.