Ето един списък, в който едва ли искате да видите вашата кола – този на най-зле оценените от потребителите нови автомобили, според изданието Consumer Report.

Производителят Fiat Chrysler се отличава с най-много места в негативната класация, като негови са четири от десетте автомобили в челото.

В известна степен, като изненада може да се определи и попадането на производителя на луксозни автомобили Mercedes-Benz в непрестижното подреждане.

Превозните средства, попаднали в него, са събрали по-малко от 62 точки от 100 възможни.

Най-малко - 31 точки, събира компактният модел Fiat 500L. Автомобилът се отличава с няколко сериозни недостатъка, според изданието, сред които слабото представяне в тестовете при челен сблъсък, проведени от Insurance Institute for Highway Safety.

„Не се доверявайте само на нашите думи“, се казва в доклада на Consumer Reports. „Дори удовлетвореността на собствениците на модела Fiat 500L е под средното, което означава, че голям процент от тях съжаляват, че са закупили този хечбек“.

При субкомпактните автомобили на най-слаба оценка от потребителите се радва моделът Mitsubishi Mirage.

Въпреки че обновеният за 2017 г. модел обещава подобрени спирачки и управление, те, според изданието, „не успяват да маскират слабия трицилиндров двигател с лошо ускорение и представяне. В допълнение, "кабината депресира с ползваните евтини материали“.

При средно големите седани негативният приз се грабва от модела Chrysler 200. Оценката за него е следната - „Автомобил със средно качество в категория на изключителна конкуренция и много добри алтернативи.

Моделът 200 се шофира, сякаш е от друга ера. Возенето е твърдо, а управлението тромаво. Задните седалки създават усещането за клаустрофобия. Сравнително безшумната кабина е единствената утеха за потребителите“.

Най-ниско оценен при средно големите луксозни автомобили е моделът Lincoln MKS. „Остарелият вече Lincoln MKS, изостава съществено зад останалите модели на производителя. Този голям, базиран на Ford Taurus модел, не отговаря на съвременните завишени изисквания в класа си. За размера си кабината изглежда малко като пещера. Возенето не е типично за автомобилите от висок клас“.

В отговор на ниския рейтинг на моделите Lincoln, от Ford отговориха по следния начин: „През 2012 година Lincoln започна пъуването си с представянето на четири нови модела за четири години.

Всеки от тях - MKZ, MKC, MKX, както и скоро моделът Continental, продължават да бъдат усъвършенствани, което се отразява от високите оценки и ръста в продажбите. Ще продължим да подобряваме качеството на нашите модели с това, което научихме в краткия период на тяхното съществуване.“

Моделът на Cadillac – Escalade, печели приза за най-ниско оценен от потребителите луксозен високопроходим спортен автомобил (SUV).

„Въпреки големите си размери, той не се отличава с особено просторна вътрешна кабина, както и качество на возене, типично за този клас“, коментират от изданието.

При компактните луксозни високопроходими спортни автомобили първото място заема Land Rover Discovery Sport. „Потребителите имат големи очаквания от марката Land Rover. Вместо това обаче, този модел се представя далеч по-зле от конкурентите в класа си.

Мощността от четирицилиндровия турбо двигател е недостатъчна, като скоростната кутия не се отличава с особена плавност в превключването. В допълнение, кабината не е особено луксозно оборудвана за производител на бутикови автомобили“.

Най-високо в негативната класация при компактните луксозни автомобили е класиран моделът Мercedes-Benz CLA250. Интериорът му е определен като „шумен и нискокачествен“. Това не пречи обаче продажбите му в САЩ да са нараснали с 8%, изпреварвайки средното повишение в сектора от 5.4%.

По отношение на челното място в класацията, от щатското подразделение на Mercedes Benz коментираха: „Списъци като този правят добри заглания, но в никакъв случай не дават добра обща представа.

Най-добрите оценки, когато стане въпрос за мнението на потребителите, се дават, когато самите те бръкнат в портфейлите си. А продажбите на модела CLA250 растат през всяка година от неговото представяне“.

Най-слабо оцененият „зелен автомобил“ е моделът Mitsubishi i-MiEV. Това е и един от най-евтините електромобили на пазара в момента.

Той се определя като „бавен, тромав и предоставящ лошо качество на превоз“. Рейнджът му е сравнително малък - при едва около 90 километра с едно зареждане.