Почти на всеки се налага да преразгледа стратегията си на потребление, но иронията е, че човек не е в състояние да излезе от някакви допустими за него граници на пестеливост. Основателят на ИКЕА Ингвар Кампрад може и да се разхожда със старо Volvo по тихите улици на малкото си швейцарско градче, но такива като него са единици. Масата богати хора така и няма да успеят да се научат да скромничат, показват маркетингови изследвания.

Разбира се, всички чуваме слуховете от модните среди за изостряне на гастрита на нервна почва на Франсоа-Анри Пино и за някакви атрикризисни разпродажби със 70% намаление на световните luxury-марки, но проверил ли е някой дали са верни? Ами не е...

В същото време изследванията показват, че собствениците на Майбах изобщо не изгарят от желание да седнат на шофьорското място във Ford Focus дори с риск от разоряване.

Така смята поне Luxury Institute, който провежда изследването за индекса Luxury Brand Status Index (LBSI).

През миналата година богатите американци посочиха като луксозна марка номер едно Bottega Veneta. В настоящата класация тя не се добира и до челната тройка, но причината за това изобщо не се корени в кризата. Начело на класацията обикновено застава последният писък на модата, а не - миналогодишният.

През тази година най-престижният мъжки бренд в индекса стана Ermenegildo Zegna със 7.89 точки от 10 възможни.В женската "дивизия" победи Hermes със 7.92 бала.

Среброто при мъжете завоюва Canali, а бронзът се пада на Armani в мъжката категория.

Жените поставят на второ място Balenciaga, а на трето- Prada.