Преди време ви показахме колекция от сексистки реклами от близкото минало. Тогава всички се посмяхме на рекламите „едно време“.

Оказва се, обаче, че днешните реклами са не по-малко сексистки. Вижте едно сравнение на стари и нови реклами, които обиждат по подобен начин:

Стара реклама на панталони. Жената е в краката ви.

Нова реклама на Valentino: Жените продължават да са в краката на мъжете.

Стара реклама: През 1967 г. Drummond използват гола жена, за да продават дрехите си за мъже

Нова реклама: Tom Ford Menswear не само използват гола жена, за да продават мъжките си дрехи, но я карат и да ги глади.

Стара реклама: „Не се притеснявай, скъпа. Не си изгорила бирата!“ С това искат да кажат, че дори жена ви да е лоша в готвенето, поне може да ви сервира една бира.

Тази реклама е от 2008 година. Руската водка Стил в общи линии предлага на мъжете да пътуват до Русия, за да си купят булка.

Стара реклама: „Дори жена може да отвори тази бутилка“

Нова реклама: Технологията е по-развита, но концепцията е същата.

Стара реклама: През 60-те мястото не жената е било в краката на мъжа.

Нова реклама: И днес тя е там, но дори няма лице

Стара реклама: Учи жените как да манипулират мъжете да им купят подаръци (които между другото са домакински уреди).

Нова реклама: Този път подаръкът не е домакински уред, а красива рокля, но отново се предполага, че мъжът ще й я купи. Текстът гласи: „Тази рокля може да докара инфаркт на мъжа ви, но не се притеснявайте! Имаме я и в черно!

Стара реклама: Предполага се, че най-хубавият подарък за една жена е сушилната.

Нова реклама: Жената пак ще получи домакински уреди за празника си.

Стара реклама: „Поддържайте хигиената на къщата висока, а теглото си ниско“

Нова реклама: Отново се предполага, че теглото на дамата от съществено значение за нейното бъдеше на добра съпруга.

Стара реклама: Жената е образец за лош шофьор.

Нова реклама: Поне имаме причина за лошото шофиране – очната линия.

Стара реклама: Ако мислите, че тази реклама на автомобил е обидна за жените...

...вижте съвременната:

Стара реклама: Тази реклама намеква, че Роузи ще прави секс с петима мъже

Нова реклама: Dolce & Gabbana бяха критикувани за това, че тази реклама показва групово изнасилване