Бъдещето на медиите се променя всеки ден. Потребителите преминават от десктопите към мобилните устройства. Препратките от социалните медии изместват търсенето. Хората казват „сбогом“ на кабелните телевизии. Приложенията за инстантните съобщения заплашват във все по-голяма степен имейлите...

Тези промени в тенденциите най-вероятно ще доведат до промяна и в много от съществуващите бизнеси.

Медийните компании обаче не бива да гледат с лошо око на промяната в средата и като на нещо, което заплашва бизнеса им, а по-скоро като на възможност, според Хенри Блоджет, основател и изпълнителен директор на Business Insider, един от най-големите бизнес- и технологични-сайтове в света с над 80 милиона читателя.

Тези, които са добре информирани и запознати с тенденциите, могат да се възползват от тях за дългосрочен ръст, смята още Блоджет.

Блоджет направи презентация по време на пресконференцията IGNITION, организирана за шеста поредна година от Business Insider, на която най-ярките умове на световните медии, представят новите тенденции в сектора.

Ето седем направления, към които се насочва бъдещето на медиите:

На първо място потреблението на дигитални медии се повишава и ще продължи да се повишава. Всички други медии бележат спад, коментира Блоджет.

Видео, музикалните медии, както и онлайн-информационните медии и техните потребители, растат с бързи темпове, и ще продължат да правят това и в бъдеще.

Традиционните рекламни канали, ще продължат да губят за сметка на дигиталните и през следващите години.

Екзистенциалната криза във връзка с блокирането на реклами при мобилните устройства ще се разреши по естествен път и от само себе си.

Следващата голяма платформа няма да са умните очила, умните коли, или виртуалната реалност, както всички очакват. Това ще са платформите за инстантни съобщения.

Скоро телевизионните мрежи ще усетят „болката“, преживяна от вестниците.

И на последно място властта и богатството ще са по-концентрирани отвсякога.