София шеста най-предпочитана дестинация в Европа от търговските компании

1175
София шеста най-предпочитана дестинация в Европа от търговските компании

 Столиците на страните от Централна и Източна Европа са най-предпочитани за развитие на бизнес от страна на големите търговски вериги, посочи съвместно изследване на Real Estate Publishers (REP) и International Council of Shopping Centers (ICSC).

Те доминират в класацията на 20-те най-предпочитани от водещи инвеститори градове за развитие на този сектор в следващите пет години.

Столицата на страната ни - София заема пристижното шесто място, като се нарежда непосредствено преди Букурещ и Будапеща. За сравнение година по-рано София е била посочена, като осма най-предпочитана дестинация.

Първо място в класацията и най-желана дестинация за развитие на търговски бизнес е Москва, която е заемала първата позиция и през изминалата година.

С едно място до номер две се изкачва и Санкт Петербург, който е бил трети миналата година.

На трето място е Прага, която изпада с една позиция, следвана от Братислава, която запазва четвъртото си място от миналогодишната класация.

Непосредствено пред нас, под номер пет, в класацията се нарежда Любляна.

2007 Класиране2006 КласиранеГрад
11Москва
23Санкт Петербург
32Прага
44Братислава
55Любляна
68София
79Букурещ
85Будапеща
97Талин
10-Амстердам
1010Киев
12-Берлин
1210Варшава
1416Загреб
1418Копенхаген
1410Рига
1418Вилнюс
18-Стокхолм
1910Сплит
19-Париж
1914Женева

Източник: 2007 International Retailers Survey

Изследването е направено сред 250 търговски институции от 23 европейски страни. То е базирано на изразените предпочитания на компаниите за разрастване на бизнеса им отвъд граници за следващите пет години.

Единствената западноевропейска държава сред водещите 10 в класация е Холандия и по-конкретно, столицата й Амстердам, която си поделя десетата позиция заедно с Киев.

Изследването сочи още, че 73% от търговските компании предпочитат позиционирането си на улични търговски площи, като 46% са за разполагането на обектите им в централните части на града и в МОЛ-ве в градовете, докато 36% предпочитат големите търговски центрове в покрайнините.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg