София в топ 10 на Европа с най-бърз ръст на посетителите

4607
София в топ 10 на Европа с най-бърз ръст на посетителите

Банкок е на първо място по посещения на туристи с пренощуване според годишната класация Mastercard Global Destinations Cities Index, публикувана на 22 септември.

Индексът е много повече от класация на 132-а най-посещавани града по целия свят. Той предвижда обема на посетителите и колко ще похарчат те за календарната 2016 г., като предоставя по-дълбоко разбиране за това как хората пътуват и харчат по цял свят. С растежа на презграничните пътувания с по-висок темп от този на глобалния БВП, световните градове продължават да са двигатели на по-голям икономически ръст.

Според проучването Банкок се очаква да посрещне 21.47 милиона международни посетители с пренощуване през 2016 г. - малко по-напред от класирания на второ място Лондон. Прогнозният брой на международни туристи с нощувка в останалите градове в топ 10 включва:

  • Лондон – 19.88 милиона посетители
  • Париж – 18.03 милиона посетители
  • Дубай – 15.27 милиона посетители
  • Ню Йорк – 12.75 милиона посетители
  • Сингапур – 12.11 милиона посетители
  • Куала Лумпур – 12.02 милиона посетители
  • Истанбул – 11.95 милиона посетители
  • Токио – 11.70 милиона посетители
  • Сеул – 10.20 милиона посетители

„Прага и Виена са в топ 20 международни дестинации по посещения на чуждестранни туристи с пренощуване, но ключов елемент от Mastercard Global Destinations Cities Index тази година е фактът, че Будапеща, Букурещ и София влизат в топ 10 на градовете в Европа с най-бърз ръст на броя посетители за периода 2009 – 2016 г., като регистрират средногодишни темповете на растеж от близо 7% или повече.

Използвайки своя опит и иновации, Mastercard си партнира с тези градове и други от региона, за да им помогне да се превърнат във водещи интелигентни градове на бъдещето“, каза Джордж Саймън, президент на Mastercard за Централна и Източна Европа.

Най-голямата изненада в тазгодишното издание на класацията е скокът на Дубай до първата позиция, на база на средствата, похарчени от международни посетители – 31.3 милиарда щатски долара, което значително надхвърля класирания на второ място Лондон (19.8 млрд. щ.д.).

„Начинът, по който хората пътуват и харчат пари в чужбина, показва колко взаимосвързани и важни са световните градове“, каза Ан Кернс, президент „Международни пазари“ в Mastecard. „Планирането на пътуването и изживяването от него стават все по-важни, а Mastercard обединява всички тези елементи лесно и удобно чрез иновации.“

Ново разбиране за целта на пътуването и харченето на пари на място

За първи път Global Destinations Cities Index изследва дали посетителите пътуват по работа или за удоволствие, както и хвърля светлина върху това как международните посетители харчат парите си, включително за храна, настаняване и пазаруване.

Индексът за 2016 г. показва, че сред първите 20 града в международен план повече хора пътуват за удоволствие, с изключение на Шанхай. Посетителите на градовете в топ 20 харчат повече за пазаруване и по-малко за храна, с изключение на  Европа, където ястията заемат по-голям дял от разходите в Амстердам, Барселона, Истанбул, Милано, Париж, Прага и Виена.

Набелязване на регионални тенденции

Индексът дава подробна информация за градовете топ дестинации във всеки регион, в това число:

  • Азиатскотихоокеанския – Регионът доминира както в световните топ 10 (пет града), така и в топ 10 на най-бързо развиващите се градове като дестинация (седем града).
  • Европа – Лондон, класиран на второ място в световен мащаб и на първо място в региона, е основният източник на посетители и средства, похарчени от тях, за всички останали градове, допълващи най-добрите европейски дестинации: Париж, Истанбул, Барселона и Амстердам.
  • Латинска Америка – Лима е едновременно топ дестинацията и най-бързо разрастващият се град в региона, с 4.03 млн. посетители (класирана на 32-о място в света) и ръст от 9.9% (на 15-о място в света). Класацията обаче е много различна от гледна точка на разходите на посетителите с пренощуване; Пунта Кана води в региона с 2.95 млрд. щ.д., следвана от Мексико Сити (2.27 млрд. щ.д.).
  • Близкия изток и Африка – Дубай е на върха на класацията за топ дестинации в региона (на четвърто място в световен мащаб), а Абу Даби е най-бързо развиващият се град в региона с ръст от 19.81%. Това поставя Обединените арабски емирства като най-посещаваната и същевременно най-бързо разрастващата се страна в региона за втора поредна година.
  • Северна Америка – Ню Йорк, на пето място в света, е градът топ дестинация в региона. Той значително превъзхожда останалите градове от региона по похарчени средства на посетители с нощувка – 18.25 млрд. щ.д. Близо 90 на сто от международните посетители на Ню Йорк са от градове извън Северна Америка, начело с Лондон, Париж, Сао Пауло, Торонто и Пекин.

Mastercard разбира съществената роля, която играят градовете като центрове на търговията и това се отразява в усилията на компанията за предоставяне на технологии, осигуряващи по-голяма ефективност и удобство за правителствата и хората.

Пример в тази посока е, че в системата на градския транспорт на градове като Лондон и Чикаго са все по-разпространени безконтактните плащания. Изводите от Global Destinations Cities Index също могат да помогнат на авиокомпании, хотели и други търговци да създават по-интелигентни, по-релевантни и персонализирани преживявания за своите клиенти.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Нова елегантност при външните врати от Hörmann

Вратата ThermoPlan Hybrid се отличава със съосна визия на платното...