Банкок е на първо място по посещения на туристи с пренощуване според годишната класация Mastercard Global Destinations Cities Index, публикувана на 22 септември.

Индексът е много повече от класация на 132-а най-посещавани града по целия свят. Той предвижда обема на посетителите и колко ще похарчат те за календарната 2016 г., като предоставя по-дълбоко разбиране за това как хората пътуват и харчат по цял свят. С растежа на презграничните пътувания с по-висок темп от този на глобалния БВП, световните градове продължават да са двигатели на по-голям икономически ръст.

Според проучването Банкок се очаква да посрещне 21.47 милиона международни посетители с пренощуване през 2016 г. - малко по-напред от класирания на второ място Лондон. Прогнозният брой на международни туристи с нощувка в останалите градове в топ 10 включва:

  • Лондон – 19.88 милиона посетители
  • Париж – 18.03 милиона посетители
  • Дубай – 15.27 милиона посетители
  • Ню Йорк – 12.75 милиона посетители
  • Сингапур – 12.11 милиона посетители
  • Куала Лумпур – 12.02 милиона посетители
  • Истанбул – 11.95 милиона посетители
  • Токио – 11.70 милиона посетители
  • Сеул – 10.20 милиона посетители
  • „Прага и Виена са в топ 20 международни дестинации по посещения на чуждестранни туристи с пренощуване, но ключов елемент от Mastercard Global Destinations Cities Index тази година е фактът, че Будапеща, Букурещ и София влизат в топ 10 на градовете в Европа с най-бърз ръст на броя посетители за периода 2009 – 2016 г., като регистрират средногодишни темповете на растеж от близо 7% или повече.

    Използвайки своя опит и иновации, Mastercard си партнира с тези градове и други от региона, за да им помогне да се превърнат във водещи интелигентни градове на бъдещето“, каза Джордж Саймън, президент на Mastercard за Централна и Източна Европа.

    Най-голямата изненада в тазгодишното издание на класацията е скокът на Дубай до първата позиция, на база на средствата, похарчени от международни посетители – 31.3 милиарда щатски долара, което значително надхвърля класирания на второ място Лондон (19.8 млрд. щ.д.).

    „Начинът, по който хората пътуват и харчат пари в чужбина, показва колко взаимосвързани и важни са световните градове“, каза Ан Кернс, президент „Международни пазари“ в Mastecard. „Планирането на пътуването и изживяването от него стават все по-важни, а Mastercard обединява всички тези елементи лесно и удобно чрез иновации.“

    Ново разбиране за целта на пътуването и харченето на пари на място

    За първи път Global Destinations Cities Index изследва дали посетителите пътуват по работа или за удоволствие, както и хвърля светлина върху това как международните посетители харчат парите си, включително за храна, настаняване и пазаруване.

    Индексът за 2016 г. показва, че сред първите 20 града в международен план повече хора пътуват за удоволствие, с изключение на Шанхай. Посетителите на градовете в топ 20 харчат повече за пазаруване и по-малко за храна, с изключение на Европа, където ястията заемат по-голям дял от разходите в Амстердам, Барселона, Истанбул, Милано, Париж, Прага и Виена.

    Набелязване на регионални тенденции

    Индексът дава подробна информация за градовете топ дестинации във всеки регион, в това число:

  • Азиатскотихоокеанския – Регионът доминира както в световните топ 10 (пет града), така и в топ 10 на най-бързо развиващите се градове като дестинация (седем града).
  • Европа – Лондон, класиран на второ място в световен мащаб и на първо място в региона, е основният източник на посетители и средства, похарчени от тях, за всички останали градове, допълващи най-добрите европейски дестинации: Париж, Истанбул, Барселона и Амстердам.
  • Латинска Америка – Лима е едновременно топ дестинацията и най-бързо разрастващият се град в региона, с 4.03 млн. посетители (класирана на 32-о място в света) и ръст от 9.9% (на 15-о място в света). Класацията обаче е много различна от гледна точка на разходите на посетителите с пренощуване; Пунта Кана води в региона с 2.95 млрд. щ.д., следвана от Мексико Сити (2.27 млрд. щ.д.).
  • Близкия изток и Африка – Дубай е на върха на класацията за топ дестинации в региона (на четвърто място в световен мащаб), а Абу Даби е най-бързо развиващият се град в региона с ръст от 19.81%. Това поставя Обединените арабски емирства като най-посещаваната и същевременно най-бързо разрастващата се страна в региона за втора поредна година.
  • Северна Америка – Ню Йорк, на пето място в света, е градът топ дестинация в региона. Той значително превъзхожда останалите градове от региона по похарчени средства на посетители с нощувка – 18.25 млрд. щ.д. Близо 90 на сто от международните посетители на Ню Йорк са от градове извън Северна Америка, начело с Лондон, Париж, Сао Пауло, Торонто и Пекин.
  • Mastercard разбира съществената роля, която играят градовете като центрове на търговията и това се отразява в усилията на компанията за предоставяне на технологии, осигуряващи по-голяма ефективност и удобство за правителствата и хората.

    Пример в тази посока е, че в системата на градския транспорт на градове като Лондон и Чикаго са все по-разпространени безконтактните плащания. Изводите от Global Destinations Cities Index също могат да помогнат на авиокомпании, хотели и други търговци да създават по-интелигентни, по-релевантни и персонализирани преживявания за своите клиенти.