Марката Starbucks бе класирана като най-добрата марка в света от изданието Altimeter Group, което е малко изненадващо, на фона на имената, които оставя зад себе си.

Класирането е направено въз основа на най-добрите марки за изминалата година на BusinessWeek и социалната ангажираност на компанията, измерена чрез 11 различни онлайн канала (социални мрежи). Мястото на всяка марка в класацията се оценява въз основа на определени критерий.

Първите двадесет марки са представени в следната таблица.

МястоКомпанияИндустрия1StarbucksРазвлечение2DellТехнологии3eBayТърговия4GoogleМедия5MicrosoftТехнологии6Thomson ReutersМедия7NikeПотребителски продукти8AmazonТърговия9SAPТехнологии10IntelТехнологии10YahooМедия12BlackBerryТехнологии13AccentureБизнес услуги14OracleТехнологии15CiscoТехнологии16PepsiХрани и напитки17MTVМедия18SonyПотребителски продукти19DisneyМедия20AdidasПотребителски продукти

Интересното в случая е доказаната връзка между финансовото представяне и възприятието на марките в социалните групи. Най-добре приеманите са имали средно ръст от 18% в приходите си за последните 12 месеца, докато най-слабо представящите се по това отношение едва 6%.

Подобна зависимост се открива и при други финансови показатели като брутна и чиста печалба.

Социалните ангажименти на една компания за връзка с обществеността не включва само количеството, но и качеството. Това е повече от това компанията да си направи профил във Facebook.

Това включва още да се поддържа и осъвреминява информацията, да се отговаря на коментарите и т.н.