Subway вече изпревари конкурентната McDonald's Corp. като най-голяма верига за бързо хранене в света по брой на ресторантите, информира WSJ.

В края на миналата година Subway са имали 33 749 ресторанта в световен мащаб, в сравнение с 32 737 на McDonald's.

Борбата за световно надмощие е важна за индустрията, при която има пренасищане основно в САЩ. Високата безработица и икономическата несигурност се отразиха на ресторантския бизнес в САЩ и веригите все повече търсят ръст на чуждите пазари и особено в Азия.

Starbucks Corp., например, обяви наскоро, че планира да утрои броя на заведенията си в Китай. Dunkin' Brands Inc., която е компанията майка на Dunkin' Donuts и Baskin-Robbins, планира да открие хиляди нови заведения в Китай в следващите години, както и своите първи заведения във Виетнам до 18 месеца.

Subway отвори наскоро своя ресторант номер 1 000 в Азия, като вече има такъв и във Виетнам.

Subway, която отваря първия си международен ресторант в Бахрейн през 1984 г., очаква броят на международните й заведения да надхвърли този на ресторантите й в САЩ до 2020 г.

Веригата има в момента повече от 24 000 ресторанта в САЩ, където е генерирала 10.5 млрд. долара от своите 15.2 млрд. долара приходи за миналата година.

Компанията, която е собственост на Doctor's Associates Inc., по принцип не обявява печалбата си.

McDonald's обаче все още остава лидер по продажби, след като отчете 24 млрд. долара приходи през миналата година.

Subway, която изпреварва McDonald's по брой на ресторантите в САЩ преди около девет години, очаква Китай да се превърне в един от най-големите й пазари. Subway в момента има само 199 ресторанта в Китай, но очаква да разполага с над 500 до 2015 г.

Големият ръст на Subway се дължи отчасти на това, че веригата открива заведения на нетрадиционни места като като автомобилни шоу-румове в Калифорния, магазин за уреди в Бразилия, фериботен терминал в Сиатъл, речна лодка в Германия, зоологическа градина в Тайван, гимназия в Детройт и църква в Бъфало.