Стоте най-скъпи бранда в света се оценяват на над 2.04 трлн. долара, сочат данни от петото издание на BrandZ Top 100. Ръстът за последните пет години е от 40% (1.45 трлн. долара).

Лидер в подреждането е Google, отчел ръст от 14% за изминалата година, до 114.26 млрд. долара. Следват отново технологични компании - IBM и Apple с оценки от 86.38 млрд. долара и 83.15 млрд. долара.

Четвъртата позиция се заема от Microsoft (76.34 млрд. долара), изпреварил Coca Cola (67.98 млрд. долара) и McDonald's с 66 млрд. долара.

В топ 10 попадат още Marlboro, China Mobile, GE и Vodafone.

Най-бързо за последната година нарасна оценката на Samsung (80%), следван от Baidu (62%) и Mastercard (57%).

Най-голям спад отбелязва Nokia, понижила се до 43-та позиция с 14.86 млрд. долара, или 58% по-малко спрямо 2009 г.