Хибридният модел Prius на Tyota, който беше нещо доста странно, когато беше пуснат на пазара преди 15 години, е третата най-продавана кола в света през първото тримесечие на 2012 г., информира Bloomberg.

Престижното място се дължи на голямото търсене на автомобила в САЩ и на отстъпките, заради които колата се превърна в абсолютен хит в Япония.

Продажбите на Prius се удвояват след като Toyota разшири „семейството“ на модела до четири разновидности, а в същото време отстъпки и данъчни облекчения в Япония спестяват на купувачите 2 500 долара или повече на всяка кола.

Глобалните продажби на Prius възлизат на 247 230 броя за първото тримесечие, като моделът изостава само след Toyota Corolla (300 800) и Ford Focus (277 000).

След две години на изтегляния на коли от пазара и проблеми с производството, скокът в продажбите на Prius върна отново Toyota на челното място по продажби в света сред автопроизводителите за първите три месеца на годината.

Хибридната линия също така дава на марката Toyota три от 10-те най-продавани коли в САЩ през тази година.

След земетресението и цунамито в Япония през миналата година, които засегнаха производството на части и автомобили от страна на местните автопроизводители, през декември правителството на страната започна да насърчава закупуването на икономични автомобили.

За определени автомобили отстъпките достигат 100 000 йени (1 258 долара). Данъчните облекчения спестяват на купувачите още 100 000 йени или повече.

Средната цена на Prius в Япония е около 2.5 млн. йени, а в САЩ около 25 000 долара.