През 1982 г. един малко познат тандем, състоящ се от съпрузите Кенет и Даян Хендрикс, отваря първия си магазин, който впоследствие се разраства до ABC Supply – най-големият дистрибутор на едро на покривни и сайдинг конструкции в САЩ.

Семейство Хендрикс, които са от щата Уисконсин, мечтаели за създаването на национална верига, която да продава продуктите на всяка една марка свързана с външното строителство.

Повече от две години по-късно, когато годишните продажби на ABC наближават 3 млрд. долара, Кен загива трагично в инцидент в дома им през декември 2007 г. Освен проявяващите се вече признаци за балон в жилищния пазар на Даян й се налага не само да се справя със смъртта на съпруга си, но и да решава бързо дали да продаде компанията или да я управлява сама.

Вижте още: Как състояние от 4.5 млрд. долара се стопява до нула

“Изпитвах затруднения с това да реша кое е правилното нещо за мен,” казва Хендрикс. “Отне ми доста време само, за да осъзная, че наистина съм изгубила съпруга си.” Бизнесът обаче не спира, а множеството въпроси за бъдещето на компанията продължават да валят. Мнозина спекулират, че е само въпрос на време преди компанията да стане публична или да бъде продадена. Малко след това Хендрикс решава да продължи сама, заявявайки, че изграждането на ABC е било и нейна цел.

Може би месец или два след смъртта на съпруга й нейните мениджъри й предоставят офертите за придобиване на компанията, спомня си Хендрикс. Тя обаче сяда и обсъжда въпроса си със своя адвокат и решава, че няма причина да продаде компанията, тъй като с това се е занимавал през целия си живот и всичките й приятели работят там.

След като решението е взето, Хендрикс насочва поглед към бъдещето. До 2006 г. от ABC вече предусещат задаващите се проблеми. “Можеше да се усети, че рецесията идва и бяхме убедени, че тя ще засегне и строителната индустрия,” споделя Хендрис пред Forbes. “Затова започнахе да правим това, което всеки би направи при признаци предупреждаващи за задаваща се буря. Подготвящ се като не трупаш много задължение и не наемаш много допълнителни хора. Не купувахме много нови превозни средства, започнахме да работим с по-малко.”

Компанията също така ограничава дейността си, закривайки магазини в метрополисни райони, в които имала по няколко магазина. Въпреки това продажбите й падат през 2009 г. след като преди това години наред бележат ръст. След това идва светлината в края на тунела. Бари Сигал, основател на дистрибутора на покривни конструкции Bradco Supply, предлага на Хендрикс да закупи ABC.

Хендрикс обаче преобръща нещата и се договаря със Сигал за сливането на Bradco под шапката на ABC. Сделката е най-голямата в историята на ABC, но е сключена с една голяма саможертва. За да стане обединението факт на Хендрикс й се налага да да се откаже от акциите си в бизнеса, който се е борила толкова много да запази. “Поемах рискове, които не бях поемала никога преди това,” казва тя. “Питах се дали не излагам цялата компания на риск с тази покупка? Не излизам ли прекалено много от зоната си на комфорт и не надценявам ли способностите си в разгара на рецесията?”

За Хендрикс това се оказва преломния момент. Тя решава да продължи напред, но структурира сделката така че да може да купи обратно акциите си в следващите пет години, ако компанията покрива определени цели за печалба и доходност на акциите. Двете компании финализират споразумението в средата на 2010 г. Три години по-късно ABC покрива заложените цели, с което Хендрикс отново става 100% собственик на компанията. “Начинът, по който нещата се получиха, бе страхотен,” казва тя.

Хендрикс, която е майка на седем деца, в момента е най-богатата жена в САЩ, която не е наследила богатството си, с лично състояние оценявано на 4.9 млрд. долара. Тя е на 69 г. и няма никакво намерение да забавя темпото.

Компанията й генерира 6 млрд. долара продажби годишно, а централата й все още е в Уисконсин. Хендрикс смята, че най-доброто за ABC тепърва предстои. “В края на 2016 г. се надяваме да постигнем 7 млрд. долара продажби,” казва Хендрикс, със скромна увереност. “Запътили сме се натам.”