Те купуват по 10 Porsche-та на ден, пътуват по света с частни самолети, носейки чанти Louis Vuitton и оставят след себе си ухание на Chanel.

Те са най-богатите латиноамериканци, а броят им расте по-бързо, отколкото където и да било по света. Те са ухажвани от луксозните марки, които искат да се възползват от покупателната им способност, но в същото време са критикувани, че плащат ниски данъци в регион, където неравенството между бедни и богати е особено голямо.

В Латинска Америка живеят близо 600 милиона души, като там има приблизително 15 000 ултрабогаташи - хора, чието състояние възлиза най-малко на 30 млн. долара, според консултантската компания Wealth-X.

Броят им се е увеличил с 5% през миналата година, а броят на милиардерите в региона е нараснал с 38% до 151.

Това е най-бързият темп на растеж сред милиардерите, където и да било по света.

Скрити зад високите стени на луксозните си имения, минните и телекомуникационните магнати, крупните собственици на земя и други, които съставят най-богатата прослойка от Латинска Америка, не се набиват толкова на очи, колкото бедните в региона.

Те обаче са едната страна на ширещия се в региона проблем с неравенството.

Разточителният им начин на живот и увеличаващият им се брой привличат сериозен интерес от световните производители на луксозните стоки, които желаят да разширят дейността си на нови пазари и да привличат нови клиенти.

Porsche е типичен пример за това. Откакто пристига в Латинска Амерка преди 15 г., германският производител на спортни автомобили е увеличил годишните си продажби в региона от по-малко от 300 автомобила до близо 3 900 автомобила, казва Джордж Уилс, президент на подразделението на Porsche за Латинска Америка, което се намира в Маями.

Най-големите икономики в региона - Мексико и Бразилия, стоят основно зад растежа на марката.

Ръстът на някои от пазарите, като Перу, Колумбия и Панама, пък е около 60% годишно.

Според проучване на Euromonitor, пазарът на луксозни стоки в Латинска Америка ще възлезе на 26.5 млрд. долара през 2019 г., отбелязвайки 88.8% ръст, в сравнение с 2014 г., който ще е най-големият в света.

Бумът важи и за по-големите луксозни стоки.

Мексико е вторият най-голям пазар в света за частни самолети след САЩ. Бразилия обаче се очаква да изпревари Мексико в следващото десетилетие, според проучване на бразилския производител на самолети Embraer.

Супер богатите в региона имат различни профили - от мексиканския телекомуникационен магнат Карлос Слим, чието богатство в размер на 77 млрд. долара е второто най-голямо в света, според Forbes, през бразилския бирен магнат Джорже Пауло Леман (25 млрд. долара), наследницата на миннодобивна империя в Чили Айрис Фонтбона (13.5 млрд. долара) до колумбийския банкер Луис Карлос Сармиенто (13.4 млрд. долара).

Това, което е ясно, е, че броят им нараства, в някои случай, защото семейното богатство се поделя между наследниците.

Супербогатите обаче са обект на все по-големи критики в страни като Никарагуа, където 42.5% от населението живее под прага на бедността, а 210 ултрабогати хора контролират общо състояние от 30 млрд. долара, което е 2.5 пъти колкото БВП на държавата.