Най-богатият човек в Европа Бернард Арно прекарва дълги часове в офиса си в Париж, планирайки бъдещето на своята империя за луксозни стоки LVMH, пише Bloomberg. 71-годишният милиардер е преживял няколко кризи, но нито една като настоящата, в която неговите повече от 70 бранда – от Dior до Fendi, отчитат сериозен спад в продажбите.

Понижението при акциите на LVMH от 19% през 2020 г. доведе и до спад при богатството на Арно. Той е загубил 30 млрд. долара – повече от който и да е друг милиардер.

По данни към 6 май Арно е загубил точно толкова, колкото Джеф Безос е спечелил от началото на годината. Основателят на Amazon печели милиарди долари от повишените онлайн поръчки в период на криза, в който голяма част от магазините и моловете по света са затворени.

Кризата покрай новия коронавирус доведе до срив в продажбите на най-силните брандове на Арно.

Повечето от модните бутици по света остават затворени от повече от месец, а липсата на отворени барове, дискотеки и концерти намалява и продажбите на продукти като шампанско и коняк. Освен модните брандове, Арно притежава шампанското Dom Perignon и любимата марка коняк на богаташите Hennessy.

Дори и богатите хора в момента са ограничили покупките на чанти Fendi, часовници Bulgari, както и други модни продукти с марката Louis Vuitton. Хотелите на Арно също са затворени, което лишава империята му от значителни проходи.

Супермодел се сгоди за сина на третия най-богат човек в светаНаталия Водянова е казала „да“ на Антоан Арно, син на председателя на LVMH Бернар Арно

Единственото, което спасява Арно в момента, са свободните парични средства, с които разполага – около 9 млрд. евро, равняващи се на 9.7 млрд. долара.

Именно това е и причината акциите на LVMH да се представят по-добре спрямо конкуренти като Kering, притежаващ Gucci и производителят на луксозни часовници Richemont, загубили 25 и 30% от пазарните си оценки от началото на 2020 г.