Три месеца след като световноизвестният геймър Тайлър "Ninja" Блевинс подписа договор със стрийминг платформата Mixer - собственост на Microsoft, същото стори и бившият професионален играч на Counter-Strike: Global Offensive Майкъл "Shroud” Грчесиек.

И двамата се възползваха от усилията на Microsoft да засили позициите на своята платформа, която все още изостава от конкуренцията в лицето на Facebook, YouTube и Twitch, пише Forbes.

Професионалният гейминг все още се намира в годините на "Дивия Запад". Няма държавен регулатор, който да следи съдържанието на стрийминг платформите, а самите играчи често попадат в деликатни ситуации заради нещата, които правят или казват пред камерата.

Един от най-популярните хора в света на гейминга Феликс "PewDiePie" Келбелг загуби голяма част от спонсорите си заради няколко неуместни расистки и антисемитски шеги, които публикува в канала си. Аудиторията му обаче не се трогна чак толкова и повечето от близо 60-те милиона абонати на неговия канал в YouTube продължават да го гледат.

Тайлър Бевинс пък обяви, че не иска да включва жени в стрийминг включванията си, защото не иска да дава повод за слухове и спекулации по повод евентуални интимни взаимоотношения.

Извън скандалните изказвания обаче, стриймингът на гейминг съдържание в момента си остава един от от най-бързо развиващите се сегменти в медийната индустрия.

В Топ 10 на най-добре платените геймъри влизат хора с общи приходи от над 120 млн. долара за 2019 г. Ето кои са те, според класацията на Forbes.

1. Тайлър "Ninja" Блевинс

Приходи за 2019 г.: 17 млн. долара

Световният "топ геймър", който е известен с успехите си във Fortnite, може да се похвали с много силно медийно присъствие през 2019 г. Ликът му се появи върху кутийките на Red Bull, върху матраците в Walmart и дори в рекламите на мачовете по американски футбол.

Аудиторията му може би леко се понижи, но влиянието му продължи да расте. Ексклузивният му договор с Microsoft е на път да преобърне цялата стрийминг индустрия. Освен това Epic Games - компанията продуцент на Fortnite, обяви, че ще пусне специален "аватар" с лика на Ninja, така че всички останали играчи ще могат да се идентифицират с неговата личност.

2. Феликс "PewDiePie" Келберг

Приходи за 2019 г.: 15 млн. долара

Феликс Келберг притежава най-големия личен акаунт в YouTube по брой на абонатите. Той обяви, че за известно време ще се оттегли от активното видео присъствие заради напрежението и скандалите около неуместните расистки шеги, които публикува в канала си.

Но въпреки това той остава един от най-популярните "ютюбъри" с близо 5 милиарда гледания само през 2019 г.

3. Престън "Preston" Арсмънт

Приходи за 2019 г.: 14 млн. долара

Престън Арсмънт е един от най-известните играчи на Minecraft, както и популярен влогър. Той също печели седемцифрени суми, благодарение на видеоканала си, в който показва различни аспекти от играта.

4. Марк "Markiplier" Фишбах

Приходи за 2019 г.: 14 млн. долара

Марк Фишбах спечели своята слава със забавните си коментари на някои мрачни заглавия от света на гейминга, като хорър играта Amnesia: The Dark Descent. Освен това той публикува в своя YouTube канал филма с "отворен край" A Heist with Markiplier, който зрителите можеха да режисират.

5. Майкъл "Shroud” Грчесиек

Приходи за 2019 г.: 12.5 млн. долара

Майкъл Грчесиек не играе само едно-единствено заглавие, което го прави изключително популярен сред големите продуцентски компании, като Electronic Arts, Ubisoft и Activision Blizzard. Освен това той лансира и съвместна модна линия заедно с геймърския бранд Jinx.

6. Даниъл "DanTDM" Мидълтън

Приходи за 2019 г.: 12 млн. долара

Даниъл Мидълтън се превърна в световна сензация, благодарение на видеоматериалите, посветени на Minecraft. Каналът му в YouTube има над 22 милиона абонати. През 2019 г. той организира и интерактивното видео турне The Contest.


7. Ивън "VanossGaming" Фонг

Приходи за 2019 г.: 11.5 млн. долара

Канадецът Ивън Фонг става истинска зведа в гейминг средите със своите забавни коментари и обучителни видеа, посветени на някои от най-популярните заглавия, като Grand Theft Auto V и Call of Duty: World at War. Той участва и в ролята си на "ловец на чудовища" в анимационния сериал Paranormal Action Squad, който се излъчваше в платформата през 2016 г.

8. Шон "Jacksepticeye" МакЛафлин

Приходи за 2019 г.: 11 млн. долара

Със своите 23.2 милиона абоната в YouTube ирландецът е сред най-популярните имена в света на гейминга. Той играе различни заглавия, а от 2018 г. промотира и собствена марка за облекла, която стартира заедно с друг свой колега от класацията - Марк "Markiplier" Фишбах.

9. Тимъти "TimTheTatman" Бетар

Приходи за 2019 г.: 8 млн. долара

Забавните видеа на Тимъти Бетар, посветени на Fortnite, го направиха изключително популярен и му донесоха рекламни договори с марки от ранга на Reese’s и Bud Light. Той коментира и мачове от NFL в стрийминг платформата Twitch.


10. Ник "Nickmercs" Колчефф

Приходи за 2019 г.: 6 млн. долара

Ник Колчефф е известен с това, че е един от малкото професионални играчи на Fortnite, които използват контролер вместо клавиатура и мишка. Този начин на управление се счита за по-труден и затова се използва от много тесен кръг играчи.

Nickmercs обаче е сред най-популярните "стриймъри" на гейминг съдържание. През 2019 г. той също подписа ексклузивен договор с Twitch на стойност 2 млн. долара.