Най-иновативните компании в света през 2019 г.

4452
Най-иновативните компании в света през 2019 г.

© Pixabay

Apple бе детронирана като най-иновативната компания в света, според изданието Fast Company.

Технологичният гигант пада до 17-ото място в класацията на 50-те най-иновативни компании в света през 2019 г., след като миналата година заемаше челната позиция.

"Те не направиха някакъв нов пробив с устройствата си, а хардуерните им продажби не са особени силни," заяви главният редактор на Fast Company Ейми Фарли пред CNBC.


Apple обаче бе отличена заради това, че инвестира в своите процесори. "Те произвеждат собствени чипове, които могат да управлява операции, като изкуствен интелект, добавена реалност и качествена фотография - неща, които ще направят устройствата им по-силни в бъдеще. Така че те полагат основите за иновациите в идните години," казва Фарли.

Тази година класацията бе оглавена от компания извън САЩ. Друга неамериканска компания пък заема втората позиция. Най-високо класираната щатска компания е на трето място.

Ето и кои са 10-те компании, които, според Fast Company, оказват "най-голям ефект върху индустрията и културата" и процъфтяват в "днешния нестабилен свят":

1. Meituan Dianping

Китайският създател на приложения, който дебютира в класацията на Fast Company тази година, спомага за ускоряването на резервацията и доставката на услуги, като отсядания в хотели, билети за кино и храна.

През половина на 2018 г. Meituan Dianping е спомогнала за 27.7 млрд. транзакции на стойност 33.8 млрд. долара за над 350 милиона души, според Fast Company.

2. Grab

Базираната в Сингапур компания за споделени пътувания изхвърли Uber от региона и пое дейността й на местно ниво през миналата година. Освен това Grab вече се занимава и с доставка на храна, резервации на пътувания и финансови услуги.

Компанията генерира 1 млрд. долара приходи през 2018 г., според Fast Company.

3. НБА

От Fast Company отличиха Националната баскетболна асоциация (НБА) за това, че счупи рекорда по посещаемост на мачовете през 2018 г. и че е увеличила абонатите на стрийминг услугата си с 3%. Общите приходи на асоциацията се увеличават с 25%, отчасти заради участието й в електронните спортове с NBA 2K.

4. Walt Disney Company

Когато става въпрос за стрийминг войни, Disney е най-добре позиционирана да се конкурира с Netflix, според Fast Company. Медийният гигант ще пусне Disney+ по-късно през годината и ще предложи ново оригинално съдържание и библиотека от филми на Disney и телевизионни предавания, което Fast Company определя като "безпрецедентен портфейл."

5. Stitch Fix

Тази компания за електронна търговия е "на практика компания за анализиране на данни, която се е маскирала като търговец на дрехи на абонаментен принцип," казва Фарли.

Stitch Fix изпраща на абонатите си дрехи по техен вкус. "Това, което те правят на заден план, обаче е наистина усъвършенстван анализ на данни, който открива какви дрехи харесвате и какво ще ви подхожда. Те намират дрехи, които дори и не сте помисляли, че пасват на вашия стил," казва тя.

Stitch Fix, която излезе на борсата през 2017 г., генерира 1.2 млрд. долара приходи за финансовата 2018 г., като печалбата й е в размер на 45 млн. долара.

Българският бизнес

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg