Гледат ли телевизия младите? Откъде си купуват музика? Най-важните промени при потребителската електроника станаха ясни благодарение на проучването на IT-асоциацията Bitkom за 2013 година:

Връзка

Данните показват, че все повече хора теглят музика от интернет или разглеждат снимки от таблета или смартфона си на телевизора. Връзката между устройствата става все по-важна, заради което технологии, като смарт часовниците, които са свързани към телефона ви, са успешни.

Новите продукти на пазара

Манията по новите технологии вероятно ще продължава да расте, тъй като постоянно излизат нови и различни продукти на пазара, като той бива стимулиран с последните хитове: смарт очила и смарт часовници, които имат връзка с интернет.

Таблети

Таблетите са едни от фаворитите на потребителите. Те обаче биват използвани повече на дивана у дома, отколкото пътувайки. 27% от потребителите използват таблета единствено в собствения си дом, 34% основно у дома и 30% както у дома, така и в движение. Само осем процента от притежателите на таблети използват устройството изцяло извън дома си.

Подрастващи без телевизор

61 процента от тийнейджърите между 14 и 17 години не разполагат с телевизор, също както и 38 процента от младите между 18 и 30 години. Настолен компютър или лаптоп обаче имат най-малко 82% от групата 14-17 годишни и почти 90 на сто от 18-30 годишните.

Смартфоните също са изключително използвани – 42% от първата и 65% от втората група. Цифрите показват, че персоналните компютри, смартфони и таблети са изместили телевизора в младежката стая.

Сваляне на музика

Купуването на музика онлайн вече е масово. В държави като Германия, където има много строги правила и закони за нелегалното теглене на музика, цели 26 процента от населението купуват музикални файлове от мрежата, като интересното е, че по-голямата част от тях са мъже.

Стрийминг на музика

Милиони хора използват музикалните стрийминг услуги на сайтове и мобилни приложения като Spotify, Napster, Simfy, Aupeo, Deezer и други. В тях може безплатно или срещу месечна такса да слушате неограничено музика и радио онлайн, както и да си правите различни плейлисти.

Фотография

Смартфонът е най-популярната камера в момента според проучването. 62% твърдят, че най-често използват телефона си, за да правят снимки. В допълнение, 37% от анкетираните използват и компактни цифрови апарати, а едва 9% са собственици на огледално-рефлексен фотоапарат със сменяем обектив.

Смарт часовници

Компютър на китката: ползите от интелигентните часовници са признати от много потребители. Всеки трети от анкетираните изразява интерес към смарт часовниците, които имат връзка с интернет и са свързани с телефона ви. Сред 14-29 годишните дори всеки втори е заинтересован.

Смарт очила

Почти 20% от участниците в проучването могат да си представят да използват очила като Goolge Glass. Седем процента вече са сигурни, че ще си ги купят и използват редовно. Въпреки това всеки трети е скептично настроен и не иска да носи очила, в които има данни.

Ultra HD

Всеки трети в големите европейски държави се радва на HD-качество. Новата Ultra HD технология обаче предлага четири пъти по-висока резолюция, като първите устройства вече са на пазара.