Потребителите на мобилни услуги по света ще са свалили рекордните 120 млрд. приложения от App Store на Apple и от Google Play до края на 2019 г., според годишния доклад на компанията App Annie.

Това представлява увеличение от 5%, в сравнение с 2018 г., което е сериозно постижение, имайки предвид факта, че този брой не включва преинсталациите или ъпдейтите на приложенията.

Междувременно потребителските разходи за приложения доближават 90 млрд. долара през 2019 г. в двата магазина, което е с 15% повече, в сравнение с предходната година.

В новия доклад също така са разгледани най-популярните приложения през годината, в това число най-сваляните приложения и игри и най-доходоносните.

В световен мащаб най-сваляните приложения, които не са игри, остават относително неизменни през 2019 г., като в класацията влиза само един нов член — приложение за създаване и споделяне на кратки видеа на име Likee, което се възползва от популярността на формата на краткото видео напоследък.

Приложението TikTok се нарежда на четвърто място, изпреварвайки притежаваното от Facebook Instagram (5 място), както и Snapchat (8), Netflix (9) и Spotify (10).

Въпреки това, Facebook окупира челото на класацията. Приложението на компанията Messenger е най-сваляното за 2019 г., следвано от основното приложение на Facebook и от WhatsApp, което също е собственост на най-голямата социална мрежа.

В челната десетка на най-популярните игри обаче се наблюдава по-голяма волатилност през 2019 г., като седем от местата се заемат от дебютанти в класацията. Сред тях са Fun Race 3D, както и Call of Duty: Mobile, която представлява жанра „Кралска битка“.

Мобилните игри са в основата на повечето потребителски разходи, но абонаментите също са изиграли голяма роля в увеличението на приходите от приложения през 2019 г.

По-конкретно, приложенията, които не са игри и са в основата на ръста на приходите тази година, са в категориите Фото и Видео и Развлечения — тенденция, която от App Annie прогнозират, че ще продължи и през 2020 г.

Това се дължи на възхода на новите видео услуги, като Disney+. През 2020 г. ще бъдат пуснати няколко други видео услуги, в това число HBO Max, Peacock на NBCU и Quibi, които биха могли да подпомогнат този ръст.

Много от водещите приложения вече са на базата на абонамент, както са отбелязвали и преди от App Annie. За 12 месеца до септември 2019 г. над 95% от 100-те водещи приложения по потребителски разходи, които не са игри, предлагат абонаменти, чрез покупки вътре в самите приложения.

Все по-обширното използване на абонаментни услуги от страна на издателите ще продължи да повишава потребителските разходи и през 2020 г., според компанията.

През 2019 г. Tinder измества Netflix от първото място в тази категория, след като миналата година остана на втората позиция. HBO NOW, която отчита скок в потребителските разходи, благодарение на “Игра на тронове,” изпада от челната десетка, което позволява на LINE Manga да заеме нейното място.

Tencent Video и iQIYI запазват позициите си от 2018 г., докато YouTube се изкачва от номер 7 до номер 5, а Pandora отстъпва с едно място до номер 6.

От App Annie също така са изготвили и една нова класация на приложенията, които са направили пробив през годината. Това са онези приложения, които отчитат най-голям ръст по сваляния или потребителски разходи в периода 2018 – 2019 г.

В тази класация седмото най-сваляно приложение за годината - Likee, което дело на YY Inc., заема първото място. Челната тройка се оформя от две други приложения на YY Inc. - Noizz и Helo. Междувременно индийските потребители изкачват до номер 4 приложението за игри Hago, което е популярно и в Индонезия, пише TechCrunch.

Сред водещите приложения, реализирали пробив по отношение на потребителските разходи, влизат YouTube, iQIYI, DAZN и Tencent Video.

При игрите, реализирали пробив, супер обикновените заглавия отчитат успехи, заемайки седем от първите 10 места. Новите игри, като Mario Kart Tour и Call of Duty: Mobile, също влизат в класацията.

По потребителски разходи обаче игри, като No. 1 Game for Peace и No. 2 PUBG Mobile, които са дело на Tencent, окупират челните места.