Реал Мадрид продължава да е най-скъпият футболен бранд в света, следван от Барселона и Манчестър Юнайтед, сочи най-новото издание на Brand Finance Football.

Общата стойност на 50-те най-скъпи отбора в света се понижи с 3.7%, или 751 млн. долара в последните 12 месеца.

Подреждането се доминира от английските отбори, заели 6 места в топ 10 и общо 19 от топ 50.

Най-сериозен ръст в стойността на своя бранд през последната година отчетоха Барселона, Кьолн, Лестър и РБ Лайпциг, добавили по над 40% за период от 12 месеца.

Брандовете на общо 6 тима в света на футбола се оценяват на повече от 1 млрд. евро.

Начело с оценки от 1.419 и 1.413 млрд. евро са Реал и Барселона, следвани от Манчестър Юнайтед (1.314 млрд. евро) и Ливърпул, отчел ръст от 6% за годината до 1.262 млрд. евро, както и Манчестър Сити (1.12 млрд. евро).

В челото са още Арсенал и Байерн Мюнхен, оценени на 1.1 и 1.05 млрд. евро, а топ 10 се допълва от Пари Сен Жермен, Челси, Тотнъм и Арсенал.

Извън топ 10 остават Ювентус и Борусия Дортмунд, както и Атлетико Мадрид и Интер, нареждащи се на местата от 11-то до 14-то.