Най-важните моменти в 75-годишната история на IKEA

2869
Най-важните моменти в 75-годишната история на IKEA

© IKEA/Pixabay

Започвайки като малък бизнес за поръчки по пощата, управляван от тийнейджър на велосипед, за 75 години ИКЕА се превръща в един от водещите мебелни брандове в света.

Днес компанията е представена на 49 пазара, магазините ѝ се посещават от близо един милиард души всяка година, а посетителите онлайн надвишават 2.5 милиарда годишно.

Близо 200 000 служители на ИКЕА от цял ​​свят всеки ден допринасят за създаването на по-добър живот у дома за възможно най-много хора.


"Успехът ни никога не би бил възможен без нашите клиенти и колеги. Бихме искали да благодарим на всеки един от тях за първите ни 75 години заедно. Очакваме следващите
75 с нетърпение", казва Никос Ифантидис, управител на ИКЕА България.

Ето и някои от най-важните моменти в историята на ИКЕА през годините:

1943: Ингвар Кампрад регистрира своята фирма ИКЕА. I идва от Ingvar, K – от Kamprad, E – от името на семейната му ферма Elmtaryd; и А – от селцето Agunnaryd, в което израства.

1948: ИКЕА започва да предлага стилни, модерни мебели.

1951: Първият каталог на ИКЕА се разпространява безплатно - точно както днес.

1956: Мебелите за самостоятелно сглобяване стават част от концепцията на ИКЕА. Плоските опаковки означават намаляване на разходите за транспорт, както и по-малко
рискове от повреда. А това води и до по-ниски цени за клиентите на ИКЕА.

1958: Първият магазин на ИКЕА отваря врати в Елмхулт, Швеция.

1960: В Елмхулт е открит първият ИКЕА Ресторант и Кафе. В резултат на това посетителите прекарват повече време в магазина.

1963: Отваря първият магазин на ИКЕА извън Швеция, а именно в Норвегия.

1973: Първият магазин на ИКЕА извън Скандинавия е открит в Швейцария.

2011: ИКЕА стъпва на българския пазар.

2018: 419 магазина в 49 държави и близо 200 000 служители на ИКЕА.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg