Ако някога сте се чудили кои са магазините, от които най-много се пазарува по света, както и техните най-големи конкуренти, то сега имате отговор на този въпрос. Представяме ви най-популярните магазини за хранителни стоки в различните държави:

САЩ – второ място – Target

Американската марка през изминалата година се "модернизира" и откри така наречените филиали „City Targets“ в Чикаго, Лос Анджелис и Сиатъл. Имат планове и за 125 магазина в Канада.

В сравнение с предходната година, компанията е постигнала целта на експертите от агенцията Interbrand, а именно увеличение от седем процента. Стойността на компанията в актуалното класиране се равнява на 25 млрд. долара.

САЩ – първо място – Walmart

Веригата супермаркети продължава да бъде най-големият търговец на дребно в Съединените щати, въпреки влошената си репутация. От вестник „New York Times“ разкриха, че веригата е платила подкупи на стойност 24 млн. долара с цел да им бъде позволено изграждането на нови магазини в Мексико.

Walmart в цифри

Клиентът обаче не се вълнува от тази история и стойността на компанията се е увеличила с един процент от предходната година. В момента се равнява на 141 млрд. долара.

Великобритания – второ място – Marks & Spencer

Магазините M&S Food създадоха една висококласна ниша в сектора на супермаркетите. Увеличението им в сравнение с предходната година е с пет процента, като стойността им се равнява на 6.6 млрд. долара. За в бъдеще компанията възнамерява да се позовава на устойчивост.

Великобритания – първо място – Tesco

2012 бе трудна година за търговеца на дребно в Обединеното кралство. Поради нарастващата конкуренция, особено от немските дискаунт магазини като Aldi и Lidl – британците загубиха доста от стойността си.

10.8 млрд. долара е стойността на магазините Tesco, които все още играят водеща роля на острова, но трябваше да се справят със спад от два процента, в сравнение с миналата година.

Франция – второ място – Auchan

Френската верига заложи на разширяването си през 2012 г. В страните от Източна Европа, Индия и Китай Auchan отвори повече от 100 нови магазина. Компанията е пионер в съвременните технологии: клиентите скоро ще могат да плащат със своя смартфон, да изкупуват обратно своите купони и да създават свои списъци за пазаруване.

Компанията създаде и своя социална шопинг мрежа, в която клиентът може да сравнява цени. Така Auchan увеличи стойността на марката си с девет процента и достигна сумата от 3.4 млрд. долара.

Най-големите търговски вериги в света

Франция – първо място – Carrefour

С новия си шеф компанията се цели да си върне обратно своя успех. Жорж Пласат обяви радикални мерки за строги икономии. Ще бъдат намалени разходите и задълженията, каза той.

В допълнение, 500 до 600 места бяха изгубени. Това доведе до два процента увеличение в третото тримесечие, което надмина неговите очаквания, но той продължава да се бори. За момента стойността на компанията е 10.6 млрд. евро – седем процента по-малко от предходната година.

Германия – второ място – Lidl

Lidl продъжава битката със своя най-голям конкурент. С оферти като "Супер събота" привлича клиентите доста успешно, а и онлайн платформата на компанията е много популярна сред потребителите и дори попада в челната десятка в Германия.

Lidl е в списъка на най-големите грешници сред компаниите

Така стойността на марката значително се повиши, като в момента е 1.5 млрд. долара – с осем процента по-висока, в сравнение с миналата година.

Германия – първо място – Aldi

Който е в Германия, трудно може да избегне многото магазини Aldi. Въпреки това марката претърпя седем процентна загуба през изминалата година. Магазинът отказва нови концепции и почти изцяло липсва в социалната мрежа.

Дали стойността на марката от 2.9 млрд. долара ще се запази, без желание за по-нататъшна модернизация, остава да видим…