Да бъдеш дете на пилот е нещо, което хората с родители с обикновени професии (разбирайте с работа от 9 до 17 ч.) трудно могат да разберат.

Има дни и седмици, в които не виждаш баща си, знаеш, че когато лягаш, той лети до другия край на света, а когато слънцето изгрява при теб, той ти казва „Лека нощ“ от разстояние.

Но всичко това си има и положителните страни. Можеш да се докоснеш до пилотската кабина, да разкриеш тайните, които само те знаят, както и да научиш доста неща, оставащи скрити от очите на останалите пътуващи.

Ето няколко тайни, споделени от дъщерята на пилот пред The Insider.

Има моменти, когато трябва и такива, когато не трябва да пътувате

Може би вече знаете, че има определени периоди от годината, които са ужасни за пътуване (например празниците и лятната ваканция), но е важен и точният момент.

Краят на зимата е най-доброто време за пътуване ( края на януари, февруари и началото на март, непосредствено преди сезона и пролетната ваканция), както и онова неудобно време между края на лятото и началото на есента - септември или октомври.

Ако искате да избягате само за няколко дни, изберете събота и вторник, които предлагат най-добрите цени и по-малко пълни полети.

Стюардесите не са само сервитьорки

Разбира се, хубаво е да има кой да ви поднесе напитка по време на полета, но обслужващият персонал има и друга важна цел: да ви пази. Има строги програми за обучение, които подготвят персонала за най-лошото, включително пожар, борба за оцеляване и умения за оказване на първа помощ.

Времето за сън на пилотите е регламентирано

От само себе си се разбира, че пилотите са сериозно обучени и минават през изключително тежки и строги тестове. От тях буквално зависи живота ви във въздуха, затова е важно те да получават осем часа сън на нощ.

Авиокомпаниите имат строга политика, която определя достатъчно часове за почивка.

10 тайни, които пилотът винаги е искал да ви кажеГовори капитанът


Някои стюардеси имат шанс да получат комисиона

Докато обслужващият полетите персонал получава заплата точно като всеки друг служител на авиокомпанията, той всъщност има шанс да си добави допълнителен доход. Например, на борда на някои авиокомпании се продават продукти, при продажбата на които персоналът получава комисиона.

Самолетите невинаги са в отлично състояние, но това не означава, че не са безопасни

Всеки иска самолетът, с който лети, да е в перфектно състояние, но както при всяка машина, и при тях има износване.

Често пъти има системи, които не работят, или парчета, които липсват от външната страна на самолета, но не се притеснявайте - това не засяга функционалността му.

"Безплатното" пътуване на служители не е точно такова

Всъщност то изобщо не е безплатно. Докато служителите на авиокомпаниите получават големи отстъпки от таксата за самолетни билети, те трябва да плащат всички данъци и такси за конкретна държава или да плащат данъци върху стойността на пътуването, които може да са доста високи.

И със сигурност не получават безплатен билет за първа класа. Често за тях са среднитеседалки и тези в близост до задната част.