София на 10-о място по замърсяване на въздуха днес

2977
София на 10-о място по замърсяване на въздуха днес

© Pixabay

Показателите на фините прахови частици PM2.5 за София към 11 ч. днес сочат 49.3 µg/m³, което нарежда столицата ни в оранжевия сектор по замърсяване на въздуха. Това сочи индексът за качеството на въздуха в столицата, пише БГНЕС. 

Така София се нарежда на 10-о място в света по мръсен въздух днес.

Първото място се държи от Лахор в Пакистан, следван от Делхи, Индия, Пекин, Китай и още няколко града в Китай и Индия. От европейските градове на 9-о място преди нас е само Краков в Полша. На 11-то място след нас се нарежда Белград в Сърбия, който също е в оранжевия сектор по замърсяване на въздуха днес.

Най-чист е въздухът днес в Скопие, Северна Македония, който е в зеления сектор.


От сдружение “Въздух за здраве” посочват, че през последните години сме свидетели как процесите на урбанизация превърнаха съвременните градове в огромни прекомерно застроени мегаполиси, задръстени от автомобили и силно замърсен въздух, който се диша все по-трудно, и от ден на ден става все по-опасен за здравето на хората.

Според Европейската агенция за околната среда именно замърсеният въздух е най-голямата заплаха за здравето на жителите в големите мегаполиси.

Този малък град има най-мръсния въздух в светаГоляма част от жителите на Темуко са бедни и са принудени да горят мокри дърва за огрев

По данни на агенцията всяка година в Европейския съюз мръсният въздух е причина за повече от 400 хил. преждевременни смъртни случаи.

Според изследване на Европейския алианс за здраве публикувано през октомври т.г. в следствие на мръсния въздух, обществото ни търпи и сериозни финансови загуби. Проучването, което обхваща 30 държави и 432 европейски градове, посочва, че през 2018 г. общите социални разходи са над 166 милиарда евро, като средните разходи за щети от замърсяване на въздуха в един град се равняват на 3.9% от БВП на дадена държавата.

Това предполага, че годишно всеки европеец губи над 1000 евро от своето благосъстояние, заради лошото качество на въздуха.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Джесика Иванова
# 0
09:10 | 26 October 2020
Клошарите изваждат боклуците от контеинерите и кучетата ги разнасят. Вятъра разнася найлоновите пликове и прави дърветата като коледни елхи. Затова в кметството освен да получават заплати, трябва да си вършат работата.
Доналд Борисов
# 1
08:10 | 26 October 2020
В кметството на София трябва да назначават нормални хора. защото не е нормално ж. к. да бъде застроен само с осем етажни еднакви сгради. Това е съботаж срещу съвременното модерно строителство. Блоковете трябва да са различни по височина и външен вид. Освен това булевардите трябва да бъдат с транспортни надлези на кръстовищата за да бъдем нормална държава. От задръстванията на кръстовищата става замърсяването. Трябва да се спазва забраната за движение на каруци, защото конете усраха столицата.
Саманта Янкова
# 2
08:10 | 26 October 2020
Ако кметството в София продължава да не прави надлези на кръстовищата който са най натоварени, столицата ни ще стане шампион по замърсяване. Сигурно това е целта на корумпираните в кметството който ги наззначават със шменти капели.
Георги Зойн
# 3
06:10 | 26 October 2020
За да бъде занапред чиста столицата трябва да назначават кадърни хора в кметството. Защото вместо смешни ремонти да правят и да прахосват парите, трябва качествена работа и да се изграждат нови булеварди между кварталите. Задължително трябва да се правят надлези на кръстовата.
Петър Терзиев
# 4
06:10 | 26 October 2020
За да бъде чиста София и да няма задръстване по кръстовищата трябва: да минава голям булевард напреко през целия град. Но на кръстовищата му трябва да се направят надлези на няколко нива за безпрепятствено преминаване. Единствения булевард които може да свързва Кремиковци с Бужурище през центъра напреко, това е бул. Сливница. Но след ремонта на на ж.п. моста на Сточна гара, да може да се разминават два ТИР камиона; ще трябва булеварда да бъде продължен до Кремиковци и магистрала Хемус. Защото под моста ТИР опираше отстрани като преминаваше. За да премине трябваше да минава по осовата линия. На някой се налагаше да спадат гумите за да бъде по нисък и да може да премине моста. Този мост е полукръгил и затова отстрани е нисък и е анти реклама на България.
Ваня Ковачева
# 5
06:10 | 26 October 2020
Докато кметството прави ремонти на ремонтите е безсмислица и прахосване на пари. Но за да не се замърсява трябва само да се правят надлези на кръстовищата и след това да се правят ремонти на улиците. Ако се поставя качествен асфалт няма да се правят често ремонти и ще има пари за надлези. Само така може София да бъде чиста. Но трябва и паркове да се правят и да се засаждат дъурвета по тротоарите.
Саманта Янкова
# 6
05:10 | 26 October 2020
Още по замърсена ще става София, защото от кметството не строят транспортни надлези и от задръстването се замърсява. Средно по три минути се чака на светофарите. Когато правят надлез, го правят икономично на едно ниво със световари. Има ли светофар на надлеза той е некачествено направен. Надлезите се правят с цел безпрепятствено преминаване. Но светофара е пречка за това. В нормалните държави правят надлези на няколко нива. Това е с цел да няма задръстване и замърсяване. Защитниците на природата трябва да настояват от кметството да се изградят стотици надлези на кръстовищата.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg