Тенденции в социалните медии, за които да внимавате през 2020 г.

10912
Тенденции в социалните медии, за които да внимавате през 2020 г.

© Pixabay.com

През последното десетилетие социалните медии се утвърдиха като процъфтяващи онлайн общности, където има по над 3.2 милиарда души, активни всеки ден. Над 90% от милениалите редовно използват поне по една платформа, а над 85% от представителите на поколението Z научават за нови продукти през социалните медии. Нe е трудно да се види защо близо три четвърти от маркетолозите смятат, че социалните медии са ефективна част от техния бизнес.

След края на изминалото десетилетие няма съмнение, че социалните медии ще играят все по-голяма роля в нашия живот в обозримо бъдеще. И така, как могат компаниите, марките и дори обикновените потребители да предугадят бъдещето на социалните платформи?

Ето няколко от най-големите тенденции, които ще се развиват в социалните медии през 2020 г. и в годините след това, според Entrepreneur.

1. Смъртта на бутона “харесвам” в Instagram

Не е тайна, че марките (и дори обикновените потребители) често се вманиачават по “харесванията,” коментарите и последователите в социалните медии като мярка за популярност и разпознаваемост. Това вманиачаване обаче оказва отрицателен ефект върху нашето психическо здраве и може да ограничи ангажираността ни. Ние се движим с тълпата, кликаме на даден бутон и спираме да се ангажираме съзнателно.

Instagram е поредната социална медия, която се опитва да ограничи важнотта на харесванията. Потребителите вече не виждат харесванията на постовете, които им се показват, но въпреки това могат да виждат харесванията на собствените си постове.

Ако харесванията обаче наистина изчезнат, тогава маркетолозите, марките и инфлуенсърите ще трябва да се адаптират към тези промени.

2. По-малко внимание върху “показателите на суетата”

Премахването на бутона “харесвам” в Instagram е част от една по-обща тенденция за ограничаване на значимостта на “показателите на суетата” в социалните медии. Главният изпълнителен директор на Twitter Джак Дорси е казвал, че броят на последователите вече е без значение и че ако можеше да се върне назад, нямаше да набляга толкова много на бутона “харесвам”.

За маркетолозите и инфлуенсърите това трябва да е сигнал, че е време да започнат да се концентрират върху други метрики като нивото и качеството на ангажираност на потребителите в социалните медии.

3. Съдържанието под формата на видео истории царува

Видеото продължава да е една от най-важните тенденции в света на социалните медии. Всъщност видеата ще съставляват 82% от целия интернет трафик през 2020 г., според Social Media Today. Очаква се маркетолозите да се концентрират все повече върху видео съдържанието като част от цялостната си стратегия за таргетиране на конкретни пазари.

Дръжте под око начина, по който този формат моделира маркетинговите стратегии. Марките ще трябва да следят как видео историите ангажират потребителите (особено в платформи, където бутонът „харесвам“ вече го няма).

4. TikTok

Наблягането все повече на видео съдържанието означава, че популярността на платформи като TikTok, Lasso и byte ще продължи да нараства. При този тип платформи TikTok в момента е лидер при социалните медии, особено сред представителите на поколението Z .

Китайското приложение е добре позиционирано да оформи тази тенденция, тъй като предлага благодатна почва за инфлуенсъри, в това число и микро-инфлунсъри (друга тенденция, която ще обсъдим).

Накратко TikTok е противоположността на Instagram профила на вашата майка, защото пренебрегва прекалено внимателно поддържания и филтриран поглед към живота, с който е известна Instagram.

5. Сегментация на аудиторията на социалните медии

Когато рекламираме продукт или се брандираме, ние изготвяме постовете си в социалните медии с мисълта за нашата аудитория или поне за тези, които мислим, че са наша аудитория. Проблемът е, че не винаги сме наясно кой точно е в нашата ниша, нито пък се справяме добре с подготвянето на нашето послание към определена аудитория. Този подход изостава от тенденцията за сегментиране на аудиторията.

В идните години сегментирането на аудиторията ще бъде разграничаващата линия между най-находчивите стратегии в социалните медии и тези, при които просто се импровизира.

6. Персонализираният видео маркетинг ще е във възход

Сегментацията на аудиторията върви ръка за ръка с увеличаващото се ниво на персонализиран маркетинг в социалните медии. Има логика в това, че комбинирането на сегментация с любовта към видео съдържанието ще доведе до персонализиран видео маркетинг, или видео съдържание, което е насочено конкретно към определени сегменти от вашия пазар.

Социалните медии, в това число Facebook, Instagram и Snapchat, вече карат марките да създават видео съдържание чрез Story Ads, отчасти защото тези рекламни кампании често предизвикват по-голям интерес от традиционните реклами в нюзфийда. Twitter също се намесва с шестесекундни видео реклами. Персонализираното съдържание ще изведе тази тенденция до следващото ниво.

7. Внедряването на пазаруването в социалните медии

През последните 10 години социалните медии изиграха значителна роля за разширяването на електронната търговия до мултимилиардна индустрия в САЩ. Всъщност социалното пазаруване вече е голяма част от социалните медии.

Потребителите очакват и искат да имат достъп до марки и продукти през социалните медии – трикът тук е да се създаде голям интерес посредством интересно разказване на истории (за което често се разчита на видеа и инфлуенсъри). Друго задължително условие е създаването на безпроблемна среда за пазаруване, така че потребителите да могат да пазаруват без да напускат социалната медия.

Няма никакво съмнение, че тази тенденция ще продължи да се разраства и през новата година.

8. По-малко публични, повече лични взаимоотношения

С увеличаването на списъците от “приятели” в социалните медии и засилването на опасенията около поверителността на личните данни, все повече потребители прибягват до обособени групи и чат приложения, за да се свързват с другите. Чат приложенията като Facebook Messenger, WhatsApp и Instagram Messaging ни позволяват да създаваме по-ограничени групи, където можем да се чувстваме сигурни и да споделяме информация с другите.

Тази тенденция, която на практика е завръщане към прякото общуване, има огромен потенциал. Всъщност чат приложенията вече са предпочитани като инструмент за комуникация пред социалните медии от много потребители. Водещите чат приложения вече имат общо близо 5 млрд. активни потребители месечно. Това е повече отколкото тези на традиционните социални медии.

9. Аудиторията иска смислени връзки

Хората стават по-предпазливи относно постовете си в социалните медии, а отношенията се преместват далече от погледите на другите, като маркетингът също ще трябва да тръгне в тази посока.

Марките трябва да намират начини да създават по-лични, интимни отношения с тяхната аудитория без да стават прекалено натрапчиви. По този начин вероятно ще стигне до изграждането на общност или групи около дадена марка, където посланието на вашата марка е актуално, но вие също така сте отворени към на директни съобщения.

В проучване на Facebook от 2018 г сред 8 000 души, 69% от участниците заявяват, че това че пишат директно на компанията ги кара да се чувстват по-уверени в марката.

10. Автентичното държание е ключът към продажбите в социалните мрежи

Когато става въпрос за привличането на потенциални купувачи към електронните магазини на социалните медии, потребителите са по-скептично настроени от когато и да било. Те искат мнения от реални хора преди да извадят кредитната си карта и да затворят продажбата. Тук от голяма важност е съдържанието, генерирано както от други потребители, така и от служители, като ключовото е, че то трябва да бъде автентично.

11. Ифлуенсър маркетингът става нано

Когато става въпрос за инфлуенсър маркетинга, за да получат най-голяма стойност в социалните медии, марките трябва да помислят за ефекта от микро или дори нано-инфлуенсърите.

За големите имена инфлуенсъри вероятно винаги ще има пазар, но не подценявайте влиянието на микроинфлуенсърите, които имат по-малка и по-добре дефинирана аудитория. Инфлуенсърите на това ниво предлагат по-голяма персонализация и ангажираност на аудиторията. Освен това потребителите е по-вероятно да последват един инфлуенсър, с когото чувстват някаква връзка, отколкото марка без лице.

12. Социалните медии са мястото за изграждане на доверие

Марките не трябва да забравят, че социалните медии не са само платформа за маркетинг и реклама. Това наистина е най-доброто място за изграждане на доверие и взаимоотношения с аудиторията. Социалните медии предлагат възможност за предаването на стойностите на дадена марка и на ангажираност с потенциалните клиенти на тяхното ниво.

Показване на човешката страна на марката и увеличаването на прозрачността ще изгради доверие у аудиторията. Фокусирайте се върху забавното, простичко общуване, отговаряйте на клиентите и намирайте смислени начини да демонстрирате социална отговорност и по-задълбочено ниво на социално взаимодействие. Това ще ви позволи да имате предимство във всичко друго в социалните медии.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Захариева
# 0
10:01 | 4 January 2020
Благодаря Ви за полезните статии! Успешна Нова година!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg