Какво означава да си инфлуенсър днес? Броят на последователите онлайн е показател, но всъщност не стига до същността на това, което прави един създател на съдържание обичан и успешен, а е по-скоро статистика на суетата.

За да станеш известен и за да бъдеш запомнен, е нужно нещо повече от показване на най-новия танц в TikTok или от скандал, който гарантира огромен брой гледания.

Инфлуенсърите, които си струва да бъдат следени, създават автентично ангажиращо съдържание, което оказва влияние върху последователите, медиите и други творци. Те използват своята платформа за създаване и генериране на нещо смислено.

С тази идея американското издание FastCompany селектира най-добрите създатели на съдържание, които успяват да изградят истински ценна връзка с феновете си и успешни бизнес модели. Ето кои са те.

Джими Доналдсън / MrBeast

Трудно е да чуете Джими Доналдсън да говори за нещо различно от YouTube, въпреки че развива няколко успешни бизнеса извън платформата. MrBeast започва да качва първите си клипове през 2012 г., когато е само на 13 години. Първоначално изкарва средно около 1 долар на ден. Инвестира натрупаното в подобряване на качеството на видеото. 10 години по-късно MrBeast има повече от 200 милиона абонати в основния си канал. И ако други създатели гледат на YouTube като на управляван от реклами банкомат, Доналдсън подхожда аналитично: той изчислява, че е прекарал повече от 40 000 часа в изучаване на това какво прави един видеоклип в YouTube добър. И продължава да реинвестира приходите – 54 милиона долара за 2021 г. – в развитието на съдържанието на основния си канал.


Междувременно другите бизнеси на Джими Доналдсън процъфтяват. Сред тях е онлайн ресторантът MrBeast Burger, чийто първи физически обект в American Dream Mall в Ню Джърси счупи световния рекорд за брой хамбургери, продадени за един ден от едно място. Другото му начинание е Feastables – сетове със здравословни закуски, включващи шоколадови блокчета и бисквити на растителна основа без глутен, които са генерирали 10 милиона долара продажби през първите три месеца след лансирането им.

Ема Чембърлейн

Тъй като платформата YouTube не толерира дългите интервали между качването на видеоклипове, вземането на продължителна почивка може да бъде трудно решение за един създател на съдържание.

Този избор става още по-труден, когато става въпрос за Ема Чембърлейн, обявена за една от най-влиятелните личности в YouTube. New York Times коментира, че тя е „изобретила начина, по който хората говорят в YouTube днес“. Чембърлейн има повече от 11 милиона последователи в YouTube откакто започва да публикува видеоклипове през 2017 г.

Тази година обаче тя решава да се отдръпне от платформата за цели 6 месеца. „Трябваше да преосмисля каква трябва да бъде моята стратегия и формула“, казва Чембърлейн в подкаста Creative Control на Fast Company.

Тя също така се фокусира върху своята марка кафе Chamberlain Coffee, създадена с идеята да направи доброто кафе по-достъпно. И намира нов начин за връзка с феновете си – подкаста Anything Goes.

„Фактът, че не съм пред камера ми помага да споделям по-открито“, казва Чембърлейн. Тя прави записите от комфорта на леглото си, говорейки надълго и нашироко за всичко, което й идва наум. В този подкаст наистина има всичко – понякога философия, понякога произволна история отпреди 10 години, понякога съвет. „Това е най-интимното нещо, което правя, но въпреки това се чувствам най-сигурна и най-свързана с феновете“, казва Чембърлейн.



Майкъл Ли

Когато през 2018 г. Musical.ly се слива с TikTok, Майкъл Ли се занимава със снимане и редактиране на клипове с танци, които публикува в своя акаунт с 600 000 последователи @justmaiko. С новото приложение идва нов алгоритъм, който заменя курираната емисия на Musical.ly. Майкъл Ле печели милион последователи за една седмица, а след това продължава да добавя по 1 милион седемично. Ле вижда шанс в това и към днешна дата има 52 милиона последователи в TikTok, 2,3 милиона последователи в Instagram и няколко канала в YouTube, включително един за игри и друг за Web3 — две области на интерес, които той обединява с Joystick – платформа за игри и електронни спортове, която той лансира през май.



Ли и съоснователят на платформата набраха 8 милиона долара първоначално финансиране, за да изградят това, което Ли нарича „университет за Web3 и игри“. Срещу месечна такса потребителите имат достъп до уроците на платформата, което им позволява да научат как да станат добри в електронните спортове и да изградят стрийминг публика, като същевременно печелят. Както при Musical.ly и TIkTok, важното е да бъдеш бърз, казва Ли.

Патрик Симондак / Patrick Starrr

Първият видеоклип на Патрик в YouTube под артистичното име Patrick Starrr е „ Моята сутрешна рутина за гримиране“. Прави го след като колегите и мениджърите му в компанията за търговията на дребно, в която работи, му казват да сваля грима си на работа. За героя си Starrr Патрик казва, че „няма ограничения и не се опитва да се съобразява с никоя система.“ През следващите девет години популярността на Starrr в YouTube и Instagram нараства до над 8,5 милиона последователи. Това му осигурява сътрудничество с козметични брандове като Mac Cosmetics и марки за облекло като Fashion to Figure.

Рет Маклафлин и Чарлз „Линк“ Нийл / Rhett & Link

Good Mythical Morning

Mythical