Една от най-желаните коли в света изгуби шофьора си през тази седмица, след като милионерът от Атланта Престън Хен почина на 86-годишна възраст.

Това Ferrari 275 GTB/C Speciale от 1964 г. може би е най-редкият и легендарен екземпляр от марката. Това също така може да се окаже първата кола, която ще бъде продадена за над 100 млн. долара, ако стигне до търг.

Моделът 275 GTB е проектиран от компанията Pininfarina, работила по едни от най-търсените автомобили Ferrari и Alfa Romeo. Малко преди да започне да се произвежда, Ferrari се преструктурира като публична компания.

За първи път на тези автомобили започва да се гледа не само като на начин за финансиране на състезателни отбори. Днес яркочервените версии на 275 GTB се оценяват на около 2.4 млн. долара.

Наколко от тези машини обаче са направени за състезания и носят буквата “C”— за “Competizione” и думата „Speciale”. Тези модели са по-близки до GTO Ferrari-тата, които превземат пистите на Европа в началото на 60-те години.

Тези "специални" модели 275 GTB са по-тесни и по-леки. Двигателите им са монтирани по-ниско. Те имат по шест карбуратура, един на всеки два цилиндъра и генерират 330 конски сили. По това време тези конски сили означавали Форца с главно Ф.

За да бъде търсен, един класически автомобил трябва да изглежда не само добре, но и да има история или това, което колекционерите наричат потекло. Ferrari-то на Хен има всичко. През 1965 г. то печели в своя клас на 24-те часа на Льо Ман.

Десетилетия наред Хен, който разполагал с отбор за автомобилни състезание, не проявявал никакъв интерес към продажбата на автомобила.

"Преди около 10 години той получава оферта от голям японски колекционер на стойност 35 – 40 млн. евро," спомня си Рон Вогел, приятел на Хен, с когото участвали в състезания. "Мисля че той му отговори: ‘Спри да разговаряш с мен.' "