Това са най-скъпите брандове в света за 2020 г.

3974
Това са най-скъпите брандове в света за 2020 г.

© Pixabay

Когато става въпрос за брандовете с най-висока стойност, определено е доста трудно да се съревноваваш с големите технологични компании. Класацията на Forbes за 100-те най-скъпи бранда в света за 2020 г. отрежда челните пет позиции на същите компании, както и преди година – Apple (241 млрд. долара), Google (207 млрд. долара), Microsoft (163 млрд. долара), Amazon (135 млрд. долара) и Facebook (70 млрд. долара).

Първите четири компании запазват или дори увеличават стойността си спрямо година по-рано, докато единствено при Facebook е отчетено понижение. Всъщност марката на Facebook вече се оценява на 21% по-малко спрямо 12 месеца по-рано, пише изданието.

В топ 10 попадат още Coca Cola (63 млрд. долара), Disney (61 млрд. долара), Samsung (50 млрд. долара), Louis Vuitton (47 млрд. долара) и McDonald's (46 млрд. долара).


Други компании, сред които Amazon, Netflix и PayPal увеличиха значително стойността на марките си, благодарение на силните трендове в онлайн пазаруването, стрийминг услугите и дигиталните разплащания.

Новите компании сред топ 100 включват редица известни имена - Nintendo, Burger King, Hennessy и AXA, докато Philips, Hewlett Packard Enterprise, Nissan и Kellogg’s отпаднаха от челната стотица.

Въпросът сега е как ще изглежда класацията точно след година, когато вече ще знаем повече за начина, по който пандемията ще повлияе на бизнеса, пита Forbes.

В последната година най-силен ръст бе отчетен при брандове като Netflix (+72%), Chanel (+42%), Amazon (+40%), Microsoft (+30%) и PayPal (+24%).

Освен при Facebook, понижение при стойността на марките бе отчетено и при Wells Fargo (-16%), Mercedes Benz, Ford и GE - всички със спад от 14%.

Най-голямо подобрение в класирането отчитат Visa (скок от 25-та на 18-та позиция), Adidas (ръст от 61-во до 51-во място), както и Netflix, нареждаща се на 26-то място спрямо 38-а позиция преди 12 месеца.

Луксозните брандове също се представиха добре през годината, като Chanel се придвижи от 79-а на 62-а позиция, а Cartier се изкачи до 56-ото място спрямо 64-та позиция за година по-рано.

Сериозен скок бе отчетен и при най-голямата верига за търговия на дребно в света. Стойността на бранда на Walmart се увеличи с 12% до 29.5 млрд. долара, което доведе до изкачване на 19-а позиция в подреждането, спрямо 26-то място за 12 месеца по-рано.

Други големи брандове отчетоха двуцифрени понижения в оценките си. Такива са примерите с GE, HP и IBM, чиито марки загубиха респективно 14, 12 и 10 на сто от стойността си.

Автомобилните брандове бяха сред губещите тази година. Mercedes падна от 17-та на 23-та позиция, а BMW се понижи до 27-то място или с шест по-надолу спрямо година по-рано. Nissan пък вече не е сред топ 100, след като преди 12 месеца се нареждаше на 81-а позиция.

Останалите големи спадове са Wells Fargo и KFC, понижили се до 69-а и 96-а позиция, спрямо 42-ро и 86-то място за преди година.

Общата стойност на първите 100 бранда в подреждането достига 2.54 трилиона долара, което е ръст от 9% на годишна база.

С по най-много представители в топ 100 са компаниите, базирани в САЩ (50), следвани от Германия (10), Франция (9), Япония (6), Швейцария (5) и др.

Технологичният сектор е най-силно представен с общо 20 компании, следвани от 14 в сферата на финансовите услуги, 11 автомобилни бранда и 8 в сферата на търговията на дребно. 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg