В Исландия - жега, в САЩ - студ: Топ дестинациите на 2018 г.

3409
В Исландия - жега, в САЩ - студ: Топ дестинациите на 2018 г.

Месец януари (както и всяко друго време от годината) е много подходящ да съберем куфарите и да отпрашим нанякъде. Въпросът е накъде?

По данни на една от най-големите световни туристически агенции American Express Travel, цитирани от Marketwatch, за американците никога не е било по-евтино и безопасно да пътуват зад граница.

Резервациите от САЩ за пътувания в чужбина в първите седмици на 2018 г. са нараснали с 44% на годишна база  

Причините за този засилен интерес са същите, каквито са били и преди 1000 години – опознаване на нови култури, места и хора. Разликата е във финансовите параметри.

Нискобюджетните авиокомпании направиха дори и презокеанските пътешествия достъпни за голям брой хора, а конкуренцията и рекордните печалби в сектора карат превозвачите да предлагат все по-добри оферти на своите клиенти – от резервацията на билетите до завръщането у дома.

Заради срива на щатския долар през 2017 г. обаче, цената на задграничните пътувания за американците е малко по-висока, отколкото за туристите от други краища на света.

По данни на платформата за лични финанси ValuePenguin, средната цена за 12-дневна ваканция в чужбина, с включени полети, настаняване, храна и забавления, достига 3 251 долара на човек. Но въпреки това интересът и към екзотичните, и към по-традиционните дестинации продължава да расте лавинообразно.

Исландия е един от хитовете в световната туристическа индустрия

По данни на Европейската туристическа комисия, страната може да се похвали с ръст на посещенията от 54 на сто само през настоящия зимен сезон спрямо същия период на миналата година. А според експертите на сайта за туристически анализи Skift, този интерес едва ли ще намалее в близко бъдеще.



През 2018 г. се очаква Исландия да бъде посетена от над 2 милиона души – над шест пъти повече от населението на страната. За сравнение, през 2010 г. визитите там бяха едва половин милион, а за миналата година – 1.5 милиона.

Един от основните „виновници“ за това бурно развитие е нискобюджетният авиопревозвач WOW, който откри няколко линии между Исландия, Европа и Съединените щати. Най-евтините билети стартират от 99 долара, което е по-евтино от влаковия превоз от Ню Йорк до Вашингтон, например.    

Успя ли Доналд Тръмп да изгони туристите от САЩ?

През последната година се разрази сериозен дебат за това дали антиимигрантската реторика на американския президент ще доведе до спад в броя на чуждестранните туристи в САЩ. Според статистиката на Skift, се оказва, че тези притеснения не само са били основателни, но ефектите са дори по-лоши от очакваното.

Според експертите, цитирани от Marketwatch, посещенията на чужденци в САЩ са намалели с 5.7% през 2017 г. (без да се взимат предвид гражданите на Канада и Мексико). Визитите от Мексико са намалели с цели 9.4%. Прогнозите сочат, че и през 2018 г. желаещите да посетят Страната на неограничените възможности вероятно ще бъдат по-малко. 

Все повече евтини полети до Европа

Исландската WOW Airlines далеч не е единствената авиокомпания, която се опитва да завладее нови територии на пазара. Миналата година Norwegian Air също получи одобрение от американската администрация да оперира в Съединените щати. Цената на едно пътуване от Ню Йорк до Осло и обратно може да излезе около 200 долара – двойно по-евтино, отколкото беше досега.

Класическите дестинации, като Барселона, Париж и Амстердам, също стават по-достъпни за чуждестранните туристи, според анализ на консултантската компания McKinsey.



Експертите дори се опасяват, че може да се стигне до пренасилване на някои от тези места, именно заради рекордния туристически трафик. „Те буквално са заплашени от това да бъдат заобичани до смърт“, се казва в становище на Световния съвет по туризма.

В противовес на тази тенденция обаче, интересът към „устойчивия туризъм“ продължава да расте

Част от поколението на т. нар. „милениуми“ (хората, родени в последните двадесетина години на XX век) са много по-склонни да потърсят някоя еко-дестинация или „застрашен“ регион, отколкото да заложат на традиционните туристически хъбове.

Данните на STA Travel, която е сред водещите платформи за организиране на младежки и студентски пътувания, показват, че места, като Северния полярен кръг, ледените полета на Британска Колумбия в Канада и някои части на Нова Зеландия, се оказват много атрактивни дестинации за младите хора.

Интересът им е провокиран от голямата тема за климатичните промени и устойчивото развитие на природните ресурси.

Поглед на Изток

През 2017 г. се случи и друга важна промяна на пазара – изключително силния ръст на изходящите пътувания от Индия и арабските държави. От Световната организация по туризма очакват до 2020 г. пътуванията на арабските граждани зад граница да се увеличат с 50%, а разходите им за тези посещения да достигнат 50 милиарда долара.

В момента половината от гражданите на арабските държави, които пътуват зад граница, са именно от поколението на „милениумите“. Подобни са тенденциите и в Индия.

На китайския пазар пък, който в последните години беше един от двигателите на световната туристическа и развлекателна индустрия, започват да се показват първите признаци на „съзряване“. Все повече китайци избират дестинации, които вече са посещавали, а изискванията им към туристическия продукт се увеличават.

Запазва се и друга интересна специфика – в Китай жените пътуват повече от мъжете, въпреки че заемат дял от едва 46% от населението.

Пътешествия в мрежата

За туристическите агенции става все по-важно да управляват своята репутация онлайн. Ревютата, оставени от потребителите на дигиталните туристически платформи, се превръщат в ключов фактор при взимането на решение за пътуване.

По данни на консултанската компания TrekkSoft, 9 от 10 пътешественици смятат, че четенето на онлайн ревютата е важно, а 95% от хората се доверяват именно на мнения, споделени от други хора, когато избират своята дестинация.

Като добавим към това и тенденцията на нарастване на резервациите през мобилни устройства, която вероятно ще продължи и през 2018 г., става ясно, че туристическата индустрия (както и всички останали) ще трябва да направи много сериозен технологичен „скок“ по пътя на своето развитие.  

Автор: Иван Нончев

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg