Google оглавява класацията за най-скъп бранд в света през 2017 г. Марката на технологичния гигант се оценява на 245 млн. долара, според подреждането BrandZ Top Global 100, изготвено от компаниите WPP и Kantar Millward Brown.

Като цяло, в челото на класацията доминират брандовете на най-големите технологични компании в света.

Дистанцията между първенците и останалите е толкова осезаема, че първите пет компании генерират приходи, равняващи се на ¼ от постъпленията на всички останали участници в класацията.

Въпреки процесите на икономическо възстановяване, общата цена на всички 100 бранда, включени в проучването, нарасва с 8% на годишна база, до 3.64 трилиона долара.

Подреждането е изготвено на база анкета, проведена между 3 млн. потребители от всички точки на света. Анектираните са питани за мнение относно 120 хил. марки от 50 страни, разпределени в 14 категории. Разбира се, класацията е изготвена и на база фонансовите резултати на компаниите.

Вижте 20-те най-скъпи бранда в света:

20. MasterCard – 49.9 млн. долара

19. General Electric – 50.2 млн. долара

18. Disney – 52.04 млн. долара

17. China Mobile – 56.5 млн. долара

16. UPS – 58.2 млн. долара

15. Wells Fargo – 58.4 млн. долара

14. Alibaba Group – 59.1 млн. долара

13. Coca-Cola – 78.1 млн. долара

12. Marlboro – 87.5 млн. долара

11. Verizon – 89.2 млн. долара



10. McDonalds – 97.7 млн. долара

9. IBM – 102.08 млн. долара

8. Tencent – 108.2 млн. долара

7. Visa – 110.0 млн. долара

6. AT&T – 115.1 млн. долара

5. Facebook – 129.8 млн. долара

4. Amazon – 139.2 млн. долара

3. Microsoft – 143.2 млн. долара

2. Apple – 234.6 млн. долара

1. Google – 245.5 млн. долара