Според представително социологическо проучване, проведено по поръчка на Брокер инс ООД и изпълнено от агенция ЕСТАТ в края на месец септември, само 33% от българите са сключвали застраховка извън задължителната Гражданска отговорност на автомобилистите.

Доброволните застраховки се купуват рядко, предимно от високостатусни групи, хората в столицата и областните центрове – 67%, или всеки трети, живеещ там, сключва някакъв вид застраховка.

Безспорно най-купуваният продукт у нас е задължителната застраховка Гражданска отговорност на автомобилистите, която са използвали 83.2% от лицата, сключвали някога застраховки. Потребителите отговарят че са потребявали във времето съответно: „Имущество“ (23.5%), „Живот“ (20.5%), „Каско“ (20.3%) и „Здравна“ (15.3%).

Предимно мъже, повечето висшисти, собственици на фирми или работещи на ръководни позиции или свободни длъжности, заявяват, че са използвали повече от един застрахователен продукт.

Над половината от потребителите с най-ниски месечни доходи (до 500 лв) заявяват, че не са използвали никога застрахователен продукт.

От цялата извадка едва 6.1% споделят, че са използвали услугите на онлайн застраховането.

Интересно е, че над 55% от запитаните знаят за възможността да си поръчат застраховка онлайн, но използват интернет за сравнение и събиране на информация.