Мартеницата, мъгливата родопска утрин и мутрите символизират България според читателите на списание в България, насочено изцяло към чужденците в страната.

В допитването по интернет са участвали 1229 души - чужденци и българи, говорещи английски.

Класацията в първата десетка, представена днес, е следната:

1. Мартеница - 25.1 на сто.

2.Мъглива утрин в Родопите - 24.8 на сто.

3. Мутри - 11.9 на сто.

4. Секси момичета - 9.1 на сто.

5. Ракия и цигарен дим - 7.6 на сто.

6. Изразът "Ей сега" - 6.8 на сто

7. Космополитната Централна София с църква, джамия и синагога - 4.7 на сто,.

8. Свръхзастрояването по Черноморието (и не само) - 4.2 на сто.

9. Съжителството на скъпи коли и магарешки каручки - 3.9 на сто.

10. Улични кучета - 1.7 на сто.

Мартеницата е предложение на посланика на Ирландия у нас Джефри Кийтинг, а мъглива утрин в Родопите - на бившия посланик на САЩ Джон Байърли.

Идеята дошла от допитването сред българите, което определи Мадарския конник като символ на България.

В кампанията са участвали чужденци - живеещи в България и извън страната, както и българи във и извън родината си. Гласували са хора от цяла България - най-много от София и от районите, където са се заселили доста чужденци - Велико Търново, Варна, Пловдив.

От чужбина най-активни са били участниците от Република Македония, Сърбия, Румъния, Гърция и Турция. Най-голям интерес е имало в Европа - особено във Великобритания, следвана от Съединените щати и Канада. Участниците покриват цялата планета - Казахстан, Армения, Нигерия, Южна Африка, Южна Корея, Китай, Япония, Нова Зеландия, Мексико.

Източник: БГНЕС