Миналата седмица популярната платформа за електронна търговия eMAG проведе за първи път в България ежегодния си Ден на търговците – ексклузивно събитие за една от най-големите общности от онлайн предприемачи у нас, готови да работят в цифровата икономика и да развиват бизнеса си в национален и в международен план.

България е първият пазар след Румъния, на който започва да функционира платформата eMAG Marketplace и това доверие се оказва заслужено: днес 4400 търговци предлагат над 1 милион активни продукта на българския Marketplace на eMAG.

Само за последната година той е нараснал с 28%, а тази се очаква увеличение с 39%, като целта е за 5500 търговци на платформата до края на фискалната година.

Денят на търговците в eMAG се проведе чрез виртуална платформа, като в него участваха членове на българския Marketplace на компанията, представляващи 50% от общия месечен брутен обем на търговията на платформата.

Със специално приветствие към тях се обърна изпълнителният директор на eMAG Юлиян Станчиу, който сподели своята визия: „Пред себе си имаме огромна възможност, тъй като цялата търговия се насочва към онлайн средата. eMAG се трансформира в търговска инфраструктура; ще имаме нови услуги за клиентите във връзка с обслужването, цените, доставката и улесняване на пазаруването. Пожелавам ви заедно да се разрастваме и да използваме всички възможности, стоящи пред нас.”

Андрей Попеску, директор на eMAG България, обяви, че активната клиентска база на eMAG е 658 000 към края на юни, миналата година NPS (Net Promoter Score – показател, индикиращ доколко клиентите биха препоръчали на други хора ползваните от тях услуги на компанията) нараства с 10%, а основен фокус на eMAG остава удовлетвореността на клиентите.

Валентин Кунторов, директор на eMAG Markeplace България, заяви, че делът на продажбите на платформата продължава стабилния си растеж – 29% от общите продажби и 49% от общия брой продадени продукти през 2019 г., като 41% от активните търговци предлагат опции за картови плащания.

Специални гости на Деня на търговците в eMAG бяха Стефан Хейни, един от създателите на Amazon Marketplace и бивш топ мениджър на компанията; Джъстин Фрейзър, ръководител продажби на VISA Direct в Европа; и Жанет Найденова, председател на Българската е-комерс асоциация.

eMAG обявиха и някои бъдещи стъпки, част от стратегията и усилията на компанията да предлага на партньорите на техния Marketplace възможности за растеж на продажбите чрез трафик, но също така и чрез обучение и подкрепа за развитие.

Сред основните нови проекти са: eMAG Academy – с видеоуроци, инструкции за функционалността на платформата, новини и други подходящи материали за Marketplace търговците; интеграция на куриерите – позволяваща на клиентите да проследяват своите поръчки, автоматизирайки и ускорявайки процеса на доставка с повече опции; мобилно приложение за eMAG Marketplace търговци; и eMAG реклами, което ще даде възможност на продавачите да промотират своите продукти в платформата.

Беше обявено също, че подготовката за Черния петък 2020 - най-голямото събитие в продажбите за годината, вече е започнала.

Първият Ден на търговците в eMAG показа необходимостта от подобни събития и тяхното значение за общността на електронната търговия. eMAG ще продължи с ангажимента си да съдейства на продавачите в тяхната Marketplace платформа и да им помага да се развиват в динамичната и от съществено значение за икономиката сфера на електронната търговия.